|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en liten fråga angående min bil, min motor brukar ibland börja ticka som en klocka då ja kör runt 60-80km/H å sen då ja kör hårdare en 120 så tickar den hela tiden, vet någon vad problemet skulle kunna vara? Tack för alla svar | |
|
Kamaxeln är slut pga ett konstruktions fel i oljekanalerna på M40 motorn. Min M5 E34: Länk |
|
| Vet du om kamaxeln är nå speciellt dyr till min bil? | |
|
M femman, nu tycker ja att du drar lite förhastade slutsatser... Är det tick eller knakk... börja med att byta till en riktig olja 5w50... Gör även en sökning på: M40 AND tick så har du en hel del att läsa... 99% av alla m40motorer tickar även fast kammen är frisk... går bilen bra,, drar den fint utan att tappa effek ända till varvstoppet har du förmodligen ingenting att oroa dig för... _______ /Chrille |
|
|
Okey deejaywasp tack ska du ha! Kanske du har en förklaring till detta också; då ja drar iväg i tvåans växel så låter det som att de inte skulle bara vara en fyra i bilen utan en sexa.. har en himla massa ljud och sådant |
|
|
Hade likadant på min 318.. Kammen var total slut... Bytte, kam, vippor, tryckbrickor... Och nu går den hur tyst och fint som helst... Ser kammen bra ut så testa att byta lyftarna dom är ju riktigt känsliga om inte olje bytena är sköt riktigt... lycka till |
|
|
Troligtvis de hydrauliska lyftarna Ett kamaxelkitt från, tror det var, Allbildelar Huddinge kostar 4000 då ingick kamaxel, lyftare, vippor samt oljeröret. Klart prisvärt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.