|
|
|
|---|---|
Linqan |
tjenare i lördags var jag och köpte en underbar bil en518 e28 hur fin som helst ska ha att åka med i vinter jag har bara en liten sak som stör mig den går lite hackigt den dör för nån sekund ibland. inte specifikt vid gaspådrag vad kan detta bero på nån som vet. full gas motor ras.. |
|
kolla fördelarlocket... min 518i -88 gick hackigt och dog till slut helt. var fördelarlocket. kostar 70 spänn på mekonomen så värt att testa. ///Tomas M BMW 528i -86 BMW E28 registrer #1 |
|
518i slow mobil |
Annars kan det ha kommit isproppar nu i kylan. Häll i lite k-sprit så löser det sig kanske.... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 |
|
Prova en riktig spridarrengöring först. Jag körde redline spridarrengöring till 15 liter bensin, det fungerade utmärkt. Ett annat tips är att spruta startgas över insprutningen, dvs kablar och insugningsrör. Om varvet ändras kan det bero på att det är otätt så att den drar tjuvluft någonstans. Ett tredje tips är att kontrollera samtliga bränsleslangar i motorutrymmet både matarslangar och returslangar. trycket skall vara högt så ev sprickor kan leda till små läckor som inte märks. Byt dessa vid sprickbildning. Om det inte hjälper får du här en länk till en rephandbok. Tyvärr är den på engelska. Men den tar upp felsökning och åtgärder att göra på bränslesystemet. I din 518 sitter det L-jettronic insprutning om jag inte minns fel. Länk Hoppas det ordnar sig !! |
|
rsarits |
Jag hade liknande problem med en 83:a för länge sedan, det visade sig vara pulsair ventilerna, dvs de två backventilerna som sitter framför toppen, kolla om de funkar, mina var det hål rätt igenom. Du kan plugga slangen och se om det blir någon skillnad. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.