AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.205

M5 E34 som har lite mil

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Äntligen har man fått se någon M5 E34 som har gått litegrann. Tycker att så många har mätarställning mellan 13-18.000 mil. När man tittar närmare på dem så ser man att de inte kan stämma.

Andreas: Om inte jag missminner mig så var det där här bilen som du var/är intresserad av.

Länk

Tror att det finns en hel del M5 E34 som har gått över 30.000 mil fast att det står något annat på mätaren.

//Schnitzer
Finns en M5 Touring i Helsingborg som gått 45.000 mil! En äldre man som äger den och skicket är helt OK.

MVH / Jacob
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Härligt ärlig annons!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jacob_M3:

Jaså! Det vore kul att se bilder på den. De flesta M5 E34 har en del "riktiga" kilometer på sig.

//Schnitzer
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Såg fin ut! :)

Min egen har gått 25800 mil nu... Skulle aldrig drömma om att skruva nån mätare bara för att det e höga mil!

Det ska vara ärliga bilar! :)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Laguna:

Precis! Skulle man göra det så förstörs bilen värde ganska mycket. Ingen vill ha en skruvad bil eller hur? Sedan om bilen har gått 25800 mil är egentligen bara bra. För mig är det skumt att så många M5 E34 har så otroligt låga mätarställningar, speciellt när det är så många ägare som på vissa exemplar. Sedan har man hört/sett många skruvade bilar så varför stirra sig blind på en bil som har gått lite längre om man vill ha en ärlig, eller i alla fall med riktig mätarställning. Många är dock blinda och köper lågmilade bilar ändå, men det är ju upp till dem själva. Finns inte så många "riktiga" M5 E34-fantaster som man kan tro. De flesta är bruksåkare (tyvärr)!

//Schnitzer
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Schnitzer -

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag vill då rakt inte ha en skruvad bil, även om en bil med låga mil är värd mer än en med lite högre mil...

Jag litar iaf på mina mil. Man märker ju lixom mycket på det allmänna slitaget. Tycker personligen min har "rätt slitage" för att ha trampat nästan 26000. Bilen går bra och känns bra, det är viktigast tycker jag! Sen är det klart att det kanske börjar bli dags att byta ut lite grejer men men... Det är bara att bita i det sura äpplet och se glad ut! :)

Det som står närmast tröskeln just nu är ny och hårdare koppling samt en genomgång/renovering av motorn. Motorn behöver inte renoveras men det känns skönt att veta att alla bitar är i prima skick! Sen så står en trimmning på listan oxå som kommer genomföras samtidigt... :P

Måste nog tyvärr erkänna att jag är lite utav en "bruksåkare"... :/
Men det beror egentligen bara på att jag verkligen älskar min M5:a och tycker om att använda grejerna. Det är ju trots allt det den är byggd för! ;) Enda nackdelen är att det kostar en hel del att använda den som lite bruksbil och att milen ökar lite fortare. Men jag personligen skiter i milen för jag har inte tänkt sälja bilen ändå. M5:an har varit en drömbil sedan jag var liten och jag trivs såpass bra med den jag har så det ska väldigt mycket till innan jag säljer den...

// Andreas

Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Har samma uppfattning som Laguna.
Drömt om M5 sedan början på 90talet.Min fick tjänstgöra som familjebil tills vi köpte touringen.Det kostar som sagt att hålla bilen fin,gick igenom kvittopärmen för ett tag sedan och det var ingen rolig läsning(har passerat 100´strecket).Har ägt ett antal bilar av div.fabrikat samt 5 andra beemers och måste säga att min gammla M5:a är bäst än så länge,trots att mätaren passerat 25000 mil.
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Tog nått år och många provkörningar innan jag hittade rätt m5a.
Har gått igenom tiotalet av dessa lågmilare som har funnits ute men istort sett alla har kännts mer lr mindre rasfärdiga när man satt sig bakom ratten vilket är förjävligt.
Var nästan påväg att ge upp hoppet om en pedantskött m5 e34 innan jag hittade min.
Vart tipsad av en bekant om en som rullat 800mil med samma ägare sedan import -00 for dit med eld i baken och gjorde affär.
Nu finns det ju inget som säger att den inte har kunnat varit fifflad med innan import men mätaren har nyligen passerat 15000 och skicket utvändigt som invändigt talar för att det är korekt.
Så nu sover man gott om nätterna.
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Han talar inte om allt i annonsen. har varigt och tittat på den,
Han nämner inte trasig förarstol, trasig rollo, lacken är i bedrövligt skick, färgfläckar på skinnet i baksätet, alla hörn på bilen har skrapmärken, har för mej AC inte funka som den ska, bakdäcken är slut mm, jag värderar bilen till max 35000, inget att återställa, utan busbil
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har också hört att det ska vara lite "fix" på den. Tog bara med den i tråden av en anledning och det var att den hade gått 30.000 mil.

//Schnitzer
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Jacob_M3@
en M5touring med 45.000 mil ägd av en äldre man i Helsingborg ???? VILKEN kan det vara ?? färg ? någon bokstav av
(eller hela ;)) reg-numret ?? -
tacksamt för hjälp att identifiera bilen !!
dettA är mycket intressant !!!
-
Kalle ///M

M5touring register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.