|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska köpa en 330i -02 och har nu den *dumma* frågan, är alla 330i -02 6-växlade? .. Har hittat några bilar i tyskland som det står "5 speed" på ..och kollar man närmare på bilder innifrån den bilen ser man att den bara har 5-växlar (Länk .. Jag har *alltid* trott att alla 330i är 6-växlade, eftersom det står på BMW´s hemsida följande: BMW 330i Utskrift av tekniska data & utrustning Standardutrustning 6-växlad manuell växellåda Men det kanske bara gäller ... -03 .. -04 å nyare? Skumt, är tacksam för svar så jag inte sitter här med en 5-växlad 330i! | |
|
Hej NIFE! Inte vet jag om detta är någon hjälp för dig. Men jag har en 330 cab från -02, svensk såld, som är 5-växlad. Claes |
|
|
Hehe, ja.. stor hjälp kan jag ju säga! Nu är det bekräftat att det finns 5växlade 330i -02 .. Då måste jag skriva in de oxå i min "önskelista" som ser ut såhär: 330i -02 6 växlad Stålgrå Under 6000mil Komfortpaket Sportstolar Bi-xenon Mörkare klädsel Borstad alu. inredning H/K ljudpaket Motor & Kupévärmare Vita blinkers runtom Inget omlackat (pga nyansskillnad) Kraven jag har är: 330i -02, aldrig hårt krockad eller över 12000mil, Ej touring, coupe, automat, diesel, cab eller 4wd Nu är det bara vänta å se tills nån vill sälja en pärla åt mig ;F |
|
| kom 03 | |
|
i samband med facelift coupen. dvs våren 2003. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Så, alltså.. det finns ingen 330i -02 med 6 växlad manuell? | |
| missade "Korak" inlägg av nån anledning *hmm* .. dags att gå å sova för min del känns det som! | |
|
NIFE Får man fråga vad det är som lockar så mycket med sexväxlad låda? Personligen tycker jag det är skönt att man slapp den sexpetade lådan när man köpte en -02. Men det är väl en smaksak. |
|
| Jag trodde det var därför den gick så billigt (nästan som 325) ..nu när man vet bättre så är den inte lika lockande, förutom att "nyare" BMWs har den. Vet nån anledningnen varför 330i blev 6-växlad -03 ? | |
| wendtan: vad förändrades i övrigt i faceliften av coupen -03? | |
| Jag vet iaf att 330i fick facelift, kvickare styrning och antisladd som standard -02. | |
|
NIFE vad är det du vet bättre om sexväxlade lådan nu... varför har porshe ferrari och övriga sk sportbilar sexväxlad låda för att det är fränt knappast.. det kallas utveckling. själv skulle jag bli grymt sne om jag köpte en dyr bil med fem växlar som nästa år kom med sexväxlad låda. Jag fattar inte hur man kan tycka en femväxlad är bättre än en sexväxlad. Wadstedt, andrahandsvärdet tycker det räcker så... |
|
| Det kan ju vara så att lådan är omgjord i fler avseenden än antalet växlar. Jag har inte kört E46 med 6-växlad låda, men väl E90 och jag tyckte den lådan var ett snäpp skönare än den fempetade jag har i min 330i, även om körförhållandena inte medger användandet av 6:e växeln. | |
| Tack för era svar. Nu äger jag en BMW 330 -03 ..6växlad! ;) | |
|
Grattis! //Player |
|
| Tack ;) | |
| Skön nekro :) | |
|
Odde: Kan svara lite på vad som ändrades på coupén 2003/03. * DSC istället för ASC * Klimatanläggningen ser annorlunda ut * LED sidoblinkers och bakljus * 6-växlade lådan (som ju alla vet redan) * Kortare växelspaksknopp? * Annorlunda Harmann/Kardon ljudsystem * Bi-xenon standard på alla som har åtminstone xenon i halvljusen? (Inte helt säker här... Jag har Bi-xenon iaf) Det var några grejer som jag kom på nu. Jag och en kompis har jämfört våra bilar (325Ci -01 och 330Ci -03) och märkt detta plus lite till. //Jesper |
|
|
Ska nog tillägga att båda har i princip exakt samma spec, förutom färgerna. (M-paket, H/K, xenon, skinn... m.m..) //Jesper |
|
|
Och ratten går endast att vrida 2.8 varv istället för 3.2 som det är på icke-facelift. //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.