AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
466

Köp av 325, hjälp behöves (av Höör-bo)

Har tänkt att köpa en 325 -94 men är lite tveksam då den är import och enligt säljaren gått 9800 mil. Jag bor också tyvärr 36 mil ifrån den, därför undrar jag om det finns någon jättesnäll person här som har tid över att åka och ta en snabbtitt på den? Den står i Höör hos Häggenäs Auto, nån som haft med dem att göra?

Länk
Länk
Denna é inte långt från dig :)
Mvh Filip.

Inte riktigt det svar jag hade tänkt mig kanske. Men visst, du kan väl ta och berätta om din bil ändå. :)
Ett stort M-test borde väl kunna ge en bra uppfattning om bilen är skruvad?
mo
142
molle
325iA coupe -92
Hej! Du kan kontakta bmw för en check (500kr) tror jag. Men också ringa ner till Tyskland, om du kan tyska :) och begära ett Fahrzeugbrief,(på nåt sett ska det gå att få fram nuffrerna den hade i Tyskland).Fahrzeugbrief e motsatsen till svenskt besikningsprotokoll. Ett M-test skadar inte, men dom kan inte avgöra om mätaren stämmer.

../molle

Vad för info kan jag få från BMW då? Vad gäller M-test tänkte jag mer på ett helhetsintryck om bilen och sen avgöra om mätaren verkar stämma.
mo
142
molle
325iA coupe -92
BMW kollar upp bilen i Tyskland och det tar dom en avgift för, men som jag sa kan du göra det själv "gratis". Jag gjorde ett M-test och blev mycket nöjd. Det kostade ca: 1500kr och dom håll på med bilen i 90 minuter. Självklart kan man göra en bedömning utifrån det, men man ska aldrig va säker.

../molle

Och genom att kolla upp den i Tyskland så kan de med bestämdhet säga om mätarställningen stämmer?
Förresten, vad för info behöver jag för att kontakta BMW? Chassinummer? Registrerinsnummer? Och vart inom BMW hör jag av mig?
mo
142
molle
325iA coupe -92
Det vet jag inte. Ring och fråga.

../molle

mo
142
molle
325iA coupe -92
bmw.se där står nummret.

Molle; Fahrzeugbrief är väl motsvarigheten till det svenska registreringsbeviset?!

www.malte-racing.com
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Utan att bedöma den aktuella bilen kan man väl konstatera följande.
Det är MYCKET ovanligt att en importerad 94a endast har gått 9800mil.
ma
272
marbjo
325cab-91
det är klart att det är ovanligt!?!?! men jag köpte en 530 -95- 6400 garanterade mil!!!!! mycket fin
Hur som helst så såldes bilen igår, tyvärr inte till mig.
Su
554
SunKi
325i -92
Maltek: eller snarare ägarbeviset!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.