|
|
|
|---|---|
|
Brosan har nu gjort frugan på smällen och behöver och vill ha en kombi med klös i. Runt 180 tusen tänkte han lägga. Tänkte direkt på 540 men 330 kanske är bra också.. Automatlåda ska det vara också.. Någon som har ett bra förslag eller tänkte sälja sin. BMW FOR LIFE | |
|
För egen del så hade jag valt 5-serie före 3-serie pga utrymmet vilket alltid är bra att ha när en liten kommit till världen. Dom behöver mycket prylar. Diskussioner om "barnvagnstransportörer" finns i ett antal trådar och många tycker det räcker med en 3-serie... 540 - komfort men buter skepnad när man trampar ned. Relativt billig att köpa men kostar förmodligen mer att driva. 330 - lite sportigare, roligare att köra men trängre. Kompromissen är väl 530...vilken är den modell jag själv skulle valt. Ps. Hoppas det var rätt "fruga"...;-) ___ //Ulf |
|
|
Lätt en 540ia med M-paket. Min M5 E34: Länk |
|
|
Båda bilarna är väldigt roliga så det hade blivit ett svårt val för mig. Motormässigt tycker jag i alla fall mer om 540:in, helt klart! //Schnitzer |
|
|
5:an helt klart! När man montar bilstol modell lite större (vid ca 8-12mån ålder på babyn) i baksätet och har den att luta lite framåt som man måste i början för att inte belasta babyn rygg för mycket, rymms inte en medelång person att sitta i framsätet. Har själv en e36 touring och kan inte tänka mig att det skulle vara någon enorm skillnad mellan e36 och e46 storleksmässigt. för att inte tala om barnvagnen. Inte mycket utrymme i bagaget med vagnen i. Mvh Jonas |
|
|
Behöver man platsen så faller ju valet på femman. Allt annat tycker jag talar för 330n. Bättre väghålling, bättre styrning, bättre bromsar. Motorn i 540 är ju starkare/snabbare 100-200 iof. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Baksätet på en e46 touring är betydligt rymligare än e36 touring... Bagaget på e46 touring rymmer de flesta vagnar. Prova båda och bedöm vad du prioriterar, om du bara prioriterar lastutrymme finns det betydligt bättre val än BMW touring. Mitt val hade varit 330it, manuell. Mvh, /Wille |
|
|
pierran: " Brosan har nu gjort frugan på smällen" Din eller. Kunde bara inte låta bli förlåt. Rekommenderar starkt 530 bra blandning mellan komfort och sport dessutom går den rätt billigt. mh Länk |
|
|
hahah näh inte min fruga.. Kanske det är jag som gjort hans på smällen mohahah.. skämt å sido.. Tack för alla bra svar.. Han ska kolla på en 540 efter helgen sen får vi se. BMW FOR LIFE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.