AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.397

16:9 skärmen

seyaa
har sökt som bara den och vart kan jag hitta en 16:9 skärm till min 330 ci 2001? vet att dom finns på ebay men fattar inte hur man köper därifrån.
är det nån som har en sådan skärm med cd?

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Du vet att det inte bara är att skicka ut orginal-CD och skicka in skärmen, right?

Vad sitter där nu? Är Du på jakt efter upgrade från 4:3 skärm eller är det byte från orginal-CD som gäller?

Carl
seyaa
jag har idag 4:3 skärmen med den sunkiga bandaren.
fattar inte hur man kan kasta in en bandare bilen ser ju ut som en skoda med den i. måste bort
så med andra ord uppgradering

/jonas
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
om ebay:
Ebay är en auktion, högsta budet vinner, utom på en del auktioner där de har med ett "köp den direkt pris".
Säljarna på ebay är väldigt blandade, privatpersoner och företag. De flesta är seriösa men inte alla.
Dock om du betalar via tex paypal(www.paypal.com), så försäkrar ebay den köpta varan upp till ett visst belopp, om du skulle råka ut för en bedragare.
Försök skaffa dig en bild av säljaren först, läs vad de har fått för feedback från andra som handlat av dem. Ska du köpa utomlands på tyska eller amerikanska ebay tex. så är det alltid en bra idé att skicka dem ett mail först och fråga om de vill skicka till sverige och om de kan ta reda på vad frakten kommer att bli, för den brukar du som köpare få stå för.
Från USA är det lite knivigt med moms på varor, generellt gäller att från ett företag så åker du på att betala en kontrollavgift plus moms på dina inköpta varor. från privatpersoner så brukar det gå bra om du kan få dem att skriva att det är en gåva i paketet. Det
hjälper inte alltid när det rör sig om företag, har sakerna fastnat hos tullen, så är det bara att pröjsa och se glad ut.
Tyvär är gränsen för vad en gåva får vara värd satt löjligt lågt: 500kr...så har man otur kan även paket från privatpersoner fastna.
seyaa
hmm a ebay låter inte så kul att köpa ifrån. la ett bud på en skärm men det höjdes hela tiden i samma sekund av en annan. skumt.
vet någon om det finns någon bildelsbas över tysklands skrotar?
Od
24
Odde
330Ci -02
Anledningen till att budet höjdes hela tiden var nog att den andre hade lagt in ett automatbud som automatiskt höjer upp till en viss angiven maxnivå. Det kan du också göra på vad du max vill betala och sen för de "slåss" tills nåt av era maxbud uppnås.
seyaa
finns det inget som vet vart man kan hitta en för ett bra pris förutom ebay? trött på se bandaren hela tiden känns som man kör en bil från 80 talet.
seyaa: Kolla på bilskrotar i Sverige och Tyskland.

MVH / Jacob
seyaa
har kollat i sverige men har ej hittat någon bra som man kan söka på i tyskland. nån som har en länk? har sökt på tidigare trådar men ej hittat någon bra skrot som är lätt att förstå när man ej kan tyska.
seyaa
har nu hittat en skärm med cd på en svensk skrot.
2000 kr :) fick jag betala måste vara ett bra pris.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Seyaa Lyckans dig, de växer inte på träd dessa.
Skönt att du fann en i alla fall.
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Grattis!

Skickar en länk som kanske kan vara av intresse vid Din upgrade. Som jag förstår det blir bilden lite skev om man inte byter själva "lådan" i skuffen. Återkom gärna och berätta hur det går/gick.

Länk

Carl
Od
24
Odde
330Ci -02
Men om man inte har navigation öht, dvs bara en Business CD. Går det då att installera ett 16:9 system. På Blocket finns nu till salu följande:

-----
Original BMW Navigationssystem bestående av:
1. Nästan ny 16:9 widescreen monitor med bandspelare
2. Nästan ny DVD-baserad Mk4 navigationsdator
3. Nästan ny DVD-skiva BMW Road Map Europe high 2004-2
4. Helt ny kabelhärva för installation av navigationssystem i en bil utan navigation
För komplett installation behöver ovanstående kompletteras med en GPS antenn och BMW originaltuner.
----

...för det facila priset av 15.000 kr. Är det det ett jätteprojekt att ge sig in på att försöka få detta i min 330ci -02? Behövs tex reprogrammering av BMW för att det ska funka?
seyaa
japp man tackar. tycker jag fick den asbiligt. tack för länken kan behövas får den på måndag. återkommer när den e monterad.

odde: den på blocket tror jag e för 5 serien osv inte för 3. den är tydligen större en 3 seriens skärm och passar ej in.
Seyaa,

Var beredd på problem då du antagligen måste köpa en ny radioenhet (med nyare programvara) för att få CDn ibakom 16:9 skärmen att fungera. Dessutom måste du ha en speciell kabeladapter då radioenheten har nya kontakter och sedan måste du koda om bilen hos BMW (om de nu kan göra detta då denna utrustning aldrig suttit i en 2001 E46). Jag vet en som varit tvungen att göra allt detta på sin bil för att få det att fungera. Däremot går det jättebra att installera en 16:9 skärm med kassett bandspelare... :-)

/RS2

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Odde: Just denna installation som finns på blocket passar tyvärr inte till E46. Den är till för e39 och e38

Klart du kan installera en Orginal GPS det är ett ganska så stort jobb men går utmärkt att utföra på en helg. Har själv gjort det.

mvh
kristian
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
RS2: Vet Du hur bilden blir med 16:9 skärmen om man uppgraderar från 4:3? Blir det liksom utdragen eller få man svarta streck på sidorna eller hur blir det?

Är det samma sak på TV och de övriga bilderna?

Carl
seyaa
fan va lack man blir ringde skroten för att höra hur det gick med skärmen. då sa dom det att tyvärr så har vi ej den det måste ha blivit något fel. och killen som jag pratade med som hade den i handen och berskrev den är på semester i 6 veckor framåt.
och när dom ringer honom så säger han att han ej hade den i handen utan bara i etk.

snacka om att snubben ljuger då han ville ha den i handen för att han var osäker på vad det va dom hade.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.