AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.355

Montera större bromsar på E28?

Kan man montera de större bromsarna från tex. 535i eller sjuserien direkt på hjulspindlarna på E28 518i? Är bulthålen till oken samma menar jag? Bak blir det ju lite värre att uppgradera, där får man väll byta hela länkarmarna för att kunna montera skivor? Hur är det annars på E28, hade de mera motorstarka vagnarna grövre fjäderben som på E30?
Åhnej, då var vi där igen.
Allt från E34 passar.
Sök på bromsar AND e34 så har du läsning för, låt säga; hela kvällen/natten!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag har nog svarat på dom flesta e28 bromsfrågorna här på forumet...
Men ännu en gång ja det passar.
Bak, montera framförallt dit en sen bakvagn så du samtidigt får extra länken till bärarmen.
Det är samma fjäderben på alla e28or (där snikade man inte som på e30)

/Pelle
Ber om ursäkt, jag borde ha sökt bättre innan. Lite orutinerat, det skall inte ske igen. Jag trodde inte det fanns så många som grejar med E28 som det tydligen finns.

Men tack för infon om bakvagnen, det hade jag inte sett någon annanstans. Blir till att leta upp en sådan. För övrigt har jag hittat ok och skivor från en E32 735i, dem skall visst passa fram.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Mer e28-specifik info finns att finna här: Länk
Även ett E28/E12-forum.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Jag är medlem där faktiskt, och har varit nästan ända från starten. Skall ägna lite mera tid till det forumet när jag får bredband hemma igen så småningom.
J.Dredd

Enda businessen på "ditt" ställe är att det är för få som vet att den finns, och många tror nog att det endast pratas M535 där.
Promota mer!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jo, men man vill ju inte hålla på och "promota" allt för mycket här :)
Men som du säger. Det är en E12/E28 site, och det pratas om alla modeller, även om E28 diesel inte är så välrepresenterad direkt. Men 518 har vi gott om! :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Du får se till att flika in Länk så fort det frågas om E28/E12. =)

Kanske man/"vi" skulle snickra ihop några artiklar om vad som passar och inte passar retro fitted..?
Vem man borde prata med om vissa saker, vad för något som lämpar sig för gata/bana, osv osv.

Nu undrar jag grymt mycket varför detta forum inte har någon PM-funktion...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.