AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
800

Brunnar på bilvägar

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
En sak jag funderat över länge är varför det är utplacerat en massa gatubrunnar på bilvägarna? Ingen här gillar väl att köra över en brunn? Speciellt inte när asfalten runt omkring börjar spricka lite som den oftast gör...

Så det jag undrar över är varför är brunnarna placerade på bilvägar? Om dom skulle varit på t.ex trottoaren så skulle det vara "bättre" för bilarna och dessutom skulle dom slippa spärra av vägar när dom ska ner i brunnarna...

Någon som har nån aning om Varför brunnarna är på vägar??

Min Bil - Länk
kilroy
Hade dom varit på trottoarerna så hade fotgängarna (med all rätt) klagat över det...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Men som det är nu är det inga bilister som klagar?

Min Bil - Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har också funderat på det, dom kunde åtminstone lagt brunnarna mitt i körbanan så man körde med ett hjul på varje sida om brunnen. Det är inte kul med 18" och 35 profil över dessa #*¤¤*# brunnslock.

BMW CS #5206
Eller med 19" med 30 profil!!!

Min M5 E34: Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det var inte så många som körde med 19" och 30-profil när de flesta avlopps-system byggdes för 50-100 år sedan.

I trottoarerna ligger det oftast kablar.

Inne i städerna är det ganska trångt under marken. Spillvatten, dagvatten, dricksvatten, gatubelysning, kraft(el), fjärrvärme, fjärrkyla, tele, fiber mm. Så det är inte bara att placera så det passar bekväma bilister ;)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Kreuzspeiche
De ska fungera som billiga och enkla farthinder, tror jag.
Skaffa en bil med livlig styrning. Mini Cooper:n jag har nu till låns är så direktstyrd att jag lätt väjar reflexmässigt runt brunnarna med mera. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.