|
|
|
|---|---|
|
Nyligen införskaffat en m5 3.8 -93a gudomlig kärra frälst från första provtur. Till saken sitter ingen m-ratt i den av nån anledning vilket jag antar att det ska göra standard. Har letat efter en bättre beg men ej hittat någon och det nypris jag fått tag i var 3700:- vilket jag tycker var lite kraftigt för en ratt någon som har en övers eller vet av nånstans man kan få tag i dessa till en lite mildare prislapp? Tacksam för svar! Mvh// | |
|
Kolla här under "delar säljes" vet ja, om du inte gjort det. Nicke |
|
|
Kolla på bildelsbasen också! Där finns det nog. //Schnitzer |
|
|
Vet inte om så är fallet här, men fram till 9/92 är det "vanlig" ratt i M5 när det är airbag. Antar att M-ratten med airbag inte kom förrän då. Länk Mvh /Janne |
|
|
Jag vet i alla fall att den nyare airbag-ratten = Länk kom 1994. Den äldre = Länk fanns från 1989-1993 på M5 E34. 1994-1995 M5 hade airbag som standard. Den 3-ekrade sportratten fanns mellan 1989-1993 (standard) och ser ut såhär: Länk . De andra sportrattar som M5 E34 har är antingen utvalda som extra-utrustning eller eftermonterade. Säg till om jag har fel! //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Du har säkert inte fel, men jag blev lite brydd idag när jag fick vantarna på en "tom" ratt från en 93:a som såg likadan ut vid en hastig anblick men var svängd annorlunda för airbagkåpan. Min airbag hade således inte passat där. Detta verkade bekräftas av RealOEM som listade ett annat artikelnummer för 93 års modell. Inget säger dock att den ratten jag tittade på var original i den bilen. Inte min heller förresten. Mvh /Janne |
|
|
Jan Söderman: Jag är inte 100% säker bara så du vet. HD91 vet, men det tar ett jädra tag för honom att svara ibland. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.