AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.524

Färgen/färgkoden på grå original "nerlackering" till E36 tidiga årsmodeller?

Tänkte ordna lite små lackskador på sidokjolarna på min E36. Eftersom det är en -92 så har den ju samma grå lackering där som på front- och bakspoiler, som mig veterligen alla 91-95:or hade om man inte fabriksbeställt nerlackering i bilens färg.

Frågan är: Vad heter den färg? Har den ngn färgkod?
Jag har talat med Förenade Bil men de måste veta exakt vilken färg det är, något som jag tycker de borde veta eftersom alla tidiga E36or tycks ha samma. Någon som vet?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Är antagligen Granitsilber du menar. Sitter klisterlapp i motorutrymmet - kolla den.
Finns flera olika varianter på den, typ 4-5 st (vilket alltid är fallet med billacker då de inte kan få exakt samma kulör mellan batcherna).

Bäst är att ta det till en som säljer billack och ber dem mäta upp kulören. Sen blandar de till en rätt kulör. De original lackstift/spray BMW har kan ibland ligga rätt långt ifrån lacken på din bil.
Alltså synar man lacken ser det inte ut som samma typ av lack so resten av bilen, ytan är grovare och påminner mer om typ grundfärg :) Var skulle klisterlappen sitta? Du menar inte den på ena fjäderbenstornet? Där står bara Kaschmirbeige metallic...

/// Olof

Länk
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Ok, kollade på dina bilder och det var ite den färgen jag trodde. Men då har du ju namnet på färgen på bilen - Kaschmirbeige metallic. Rekommenderar ändå en uppmätning av färgen som jag skrev tidigare.
Ytan på sidokjolarna skall vara den du beskriver.
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Men är det verkligen en färg?
Är det inte bara plastens naturliga?

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
Jag har ju inte namnet på färgen på kjolarna. DET är inte kaschmirbeige metallic ;)

/// Olof

Länk
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Allright, missuppfattade vad du var ute efter. Trodde du skulle "lacka ned" bilen.
Färgkod/namn på kjolarna har jag tyvärr ingen aning om...

mvh
/Johan
OK. Nä, någon nerlack i efterhand blir det inte.
Frågan kvarstår...

/// Olof

Länk
Har du kollat med BMW? Jag har för mig att jag läst här på forumet att den gråa färgen finns att köpa där. Någon färgkod behövs nog inte i så fall, de bör veta vilken det är eftersom det bara fanns en till de årsmodellerna.
Olof: Finns på sprayburk hos BMW. Beställde en sådan hos Theanders för ett par år sedan till min 318 som också hade de grå sidokjolarna.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Kristoffer_L: Och du behövde inget färgnamn/kod som du har kvar? :)

/// Olof

Länk
Olof: Om jag hade haft kvar burken hade du gärna fått den :-) Nu löste det sig på annorlunda sätt i och med att en kärring drog upp hela sidan, inklusive plastkjolen, med sin gamla Sierra så burken blev kvar hos Theanders...

Vad jag minns så var det ingen särskild färgkod man behövde uppge för "plastfärgen", verkstadschefen (Bengt-Göran) som jag talade med visste precis vad det rörde sig om.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Väcker liv i en riktigt gammal tråd.

var inte till BMW angående denna färg, de visste precis vilken färg jag menade men de fick inte tag på den längre. Inte kunde de presentera någon färgkod heller. Någon som har en gammal burk ståendes som kan ge mig färgkoden?
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Fan, "VAR IN TILL BMW..." ska det stå. Varför finns det ingen editfunktioon för..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.