|
|
|
|---|---|
|
jag skulle vilja hör hur mycket min 323i e21 är värd. bmw 323i e21 årsmodell 79 21.000 mil blå med rätt dålig lack lite rost i kaross och rosthål i golvet openair-filter sportsystem diffad bakaxel schysst front och bak-spoiler sänkningsfjädrar och sportdämpare motorn fungerar ok, men toppen skulle behöva renoveras för ett tändstift kladdar igen hela tiden och motorn har kokat några gånger så att jag tror att toppen har blivit lite skadad. 13 tums plåt fälgar med massa rost och blankslitna däck elsystemet krånglar hela tiden så att lampor och blinkers och tuta och sånt oftast inte fungerar. bilen har just nu körförbud. hur mycket tror ni att den är värd? | |
| Oj!Det blir dyrt att få bil av den igen.Gissar på ett par tusen i bästa fall.(Börjar dock bli ont om dem) | |
|
Som drivankare till finlandsfärja, några tusingar. ;) Kom igen, du måste skoja... jaja, om bakaxeln är ok så är den ju värd någon tusing, front och bakspoiler kanske också kan betinga detsamma... ja, hita någon som behöver en reservdelsbil och lite pynt så kan du kanske få en 2-3 tusen. Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
oj då det var inte mycket.. kanske borde påpeka att sänkningsfjädrar och sportdämpare är splitter nya och har bara gå typ 10 mil. |
|
323E21terror |
allvarligt, kom igen gott folk..shumi har ju nya sänkningsfjädrar runt om och dämpare bak..samt ny vattenpump...samt shysst spoilerkitt, openair bara detta betingar ju några tusen lappar om man är ute efter en reservbil och vill köpa delar. Jag skulle vilja påstå att pga av bilens raritet och kultstatus så borde man kunna få ut hela 4000kr???..då halva värdet består av vissa eftertraktade delar och hälften vad bilen skulle vara värd i naket tillstånd dvs 2000kr. Är det någon som håller med eller? farten är min drog |
|
Ok, ok, 4000:- då... det låter nästan som att vi försöker vara elaka och jäklas med dig i våra svar, men jag är säker på att ingen av oss menar något illa. Det är bara väldigt ovanligt att någon beskriver sin bil så ärligt som du gör, jag menar, man berättar inte så gärna att bilen kokat "några gånger" och att elsystemet är helt åt skogen. Sanningen är att det finns mycket få fungerande och schysta E21:or kvar, jag skulle själv vilja ha en 323i 79:a, de är kanontuffa. Men som sagt, har de fel och är rostiga så står de inte högt i kurs... tyvärr! Men om den går, så kör utav bara fasen, det trro jag är ditt maximala ROI (return on investment) från din 323:a. Om den sedan rasar, så kan du säkerligen fortfarande sälja delarna för en peng nära det du skulle få för hela bilen. Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
Bilen låter ju helt slut i beskrivningen! Gasa tills det rasar och sälj delarna därefter. Det låter som det krävs en del svetsjobb för att besiktiga bilen... Mr C |
|
|
en verklig ärlig och bra beskrivning av bilen det måste jag lyfta av hatten för. det är väl klart att du kan någ få 3-4 tusen i delar eller 5lappar om du hittar någon intresserad men det gäller ju just att hitta denne någon. bmw 24v |
|
| Tänkte höra om du vill sälja sportsystemet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.