|
|
|
|---|---|
|
problem ??? jag försökte instalera en orginal buissnes cd med mid del i min e39a 98 men cdn å radion funkar i ca 10 sek. sen slocknar den. jag vrider om tändnings nyckeln igen å då går den igen en 10sek.å sen slocknar det igen.jag har bara tryckt i den stora kontakten på baksidan från kasset delen samt antenkablarna.är det någon fantast som tror sig veta var/vad gör problemet. jag tror att cd n är från en 01a har jag otur att den är trasig å finns det nån som kan laga den i såfall.samt vart skall kablarna från midden kopplas in bmw vet inte när man frågar dom. vore tacksam för svar så att man kan få cdn att funka under semestern. | |
|
Problemet kan vara aningen komplext. Är den nya anläggningen i form av två delar, själva stereon upptill och MID-pnelen under, eller sitter de ihop? Det finns flera varianter och vissa kräver inkodning i bilen his BMW via servicedatorn. En reset genom att lossa ena batterikabeln en stund kanske skall provas först av allt. FP |
|
|
Kan ju även vara läge att ansluta kabeln från miden till bilen, sök om detta ämne och du finner en del. tex: Länk Kanske radiodelen slår ifrån som du beskriver, om inte MID är ansluten. Vad jag har erfarit, tror jag inte att en 01 stereo borde funka i en 98, men du har ju uppenbarligen fått ljud....sååå =) Lycka till, rapportera hur det går. 6a - för det är du värd |
|
|
ja den är i två separata delar. ska testa med att ta loss batterikabeln så kanske kanske det funkar. jag borde koppla in miden men jag vet inte vart sladdarna ska dras.finns det hjälp att få med en liten skiss via detta media av någon vänlig själ.så vore jag tacksam. och jag skulle vilja veta om någon har gjort en likadan operation på sin 98a å hur vederbörande gick till väga.jag tror banne mig att jag inte är först med detta till tag. |
|
|
Är inte MID ansluten alls? Hur kan du då starta stereon osv? FP |
|
| vet ej men går gör den jag har spelat cd skivor å lyssnat på radio å manövrerat dessa från ratten samt på cd enheten men det går bara i 10 sek.kan mitt problem enbart bestå i att miden inte är inkopplad | |
|
Om du tidigare hade en Reverse radio i den bil (en stor radio/display del) Så kommer du att behöva en adapterkabel till din nya MIDI panel, finns att köpa på bmw för ca 150-200kr. Mycket lätt att koppla in. Länk Här finns allt du behöver veta. |
|
|
japp det var mycket lätt att koppla in cdn så nu har även jag cd med en midpanel å det funkar jätte fint fick en bra å enkel förklaring av folke på inkopplandet av cdn så det tog ca 50 min för mig att kasta in den i bilen. + att det blev mycket bättre jud i bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.