|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
kennie_535 |
Xtracrispy kolla mina länkar längre upp den som heter 60/40 är AP fjädrar på en 535:a-89 jag har bas låda i bagageg en stor |
kennie_535 |
jag tycker så här är man inte ute efter att få däcken i hjulhuset så är de flesta sänksatser över 60/40 bra men den jag vart mest nöjd med var 40/20 efter som att bilen låg bra på väg och hade fortfarande komfort och så om man sänker mycke så kan de vara bra att släppa länkarms bult och casterstags bult och dra åt när bilen är ner sänkt då slits dom inte så mycke mer än original de samma hjäller bak men var försiktig så att inte hjulvinklarna ändras |
|
På frågan om man fick nya gratis: Jeao, inga problem. Dock så var leveransen lite krånglig, så det tog lite tid, men nu glänser de hemma i garaget. |
|
|
hej jag har en e34a som jag har 60/40på det blir bra som bara den tycker jag. så 60/40 det är fint. tycker jag JR |
|
|
Här har ni något att kika på också:))) 75/50 (dock e30) Länk -Never feel sorry for yourself.- |
|
kennie_535 |
snyggt daniel |
| Nu var det ju inte E30 det var tal om, och 75/50 på E34 går bort rätt så bra. | |
| Hej, öppnar den här tråden igen, Kennie_535 var köpte du din AP sats och hur mkt kostade den? Är du fortfarande lika nöjd med den? | |
|
Jag har inte hunnit köra så mkt med min sats, men man ska fundera väldigt noga innan man sänker så mkt som t.ex 60/40. Är det värt att kasta bort en stor del av komforten. I övrigt fungerar satsen kanon, bra väghållning. På släta vägar går bilen som ett strykjärn, tyvärr är alla vägarna här uppe inte direkt "släta" //Simon |
|
|
Sänkte min E30 40/35. Tycker det fungerar ypperligt. Ligger som ett strykjärn på vägen men det finns ändå en gnutta komfort kvar. Mer säkning vettetusan om det ser speciellt bra ut i mitt tycke. Det blir väldigt opraktiskt även. mvh |
|
kennie_535 |
jag köpte min AP sats hos schmiedmann.com och de gick på runt 1800 och då kom den till dörren 60/40 är okey och 40/20 men mer då tycker ja man ska tänka efter och ha ordentliga dämpare om du sänker 60/40 lr mer |
|
såhär ser min ut iallafall. ( kraftigt sänkt ) Länk |
|
| Nasdaq, har du luftfjädring eller? ;) Fan hur mkt har du sänkt? | |
kennie_535 |
de e ju photoshop så de skriker om de |
|
Min var enligt uppgift sänkt 35/35, vilket var riktigt smakfullt: Länk Länk Länk Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Min 525a är också sänkt 35/35, har tyvärr ingen bild men min är nog lite lägre fram än den Kalle Hansen länkade till... | |
| Svar ja! Första bilden ni ser är photoshopad så det skriker om det, kolla på nästa bild så ser ni den verkliga sänkningen. | |
|
Hur mkt går det att sänka en e34 med 17" däck som är 225 breda? Förra sommaren hade jag 225/60 15" och då hade ju bakdäcken skrapat i skärmarna vid en 30mm sänkning. Lr det såg så ut iaf.. |
|
| Jag hade 30/30 sänkning innan, fanns faktiskt en hel del komfort kvar då än. Min bil tar i vänster bak, men bara med mkt folk i bilen. | |
| Vad har du för storlek på däcken då? Jag vill ha mer sänkt fram än bak.. Men jag måste veta hur mkt jag kan sänka bak innan jag bestämmer hur mkt jag vill ha fram. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.