|
|
|
|---|---|
|
Varför finns det inte M3 Evolution fälgar passande E39 och andra BMW serier, men alla 3-ser BMW kan köra runt med M5 kopior av olika slag? Jag tycker de är grymt snygga men vet inte hur det kommer att funka - går ju inte utan feta (o dyra) spacerplattor... Därför undrar jag: -Har nån sett M3 EVO kopior med annan inpressning som kanske passar även 5-ser? Har inte bakfälgen annat ET? -Vad ska man ha för spacers? Blir det bra då? Vibrationer? -Kan man modifiera fälgarna hos nån specialfirma eller kanske specialtillverka spacers som sitter bra? Priser? BMW 4EVER Bilen: Länk | |
|
Länka gärna till någon bild med de fälgar du menar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Här är några bilder från Blocket, de ser ut som nya M3 fälgar, fast är polerade och ekrarna sträker ut sig till kanten, vilket gör att fälgarna ser större ut än i verkligheten. Original M3 Evo fälgar är 19" magnesiumfälgar och blänker som kromfälgar nästan, man måste se dem med egna ögön. Skulle passa ganska bra på min 520 oxå, tycker jag, inte många BMW-ägare vill ha 19" på sina 3-ser...Och varför kan dem köra runt med M5 fälgar? Länk Länk Länk BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
Har inte 540is såna på sin e39:a? Eller har jag drömt det? Hehe... Har för mig det iaf och om jag inte är helt ute o cyklar så hade han gjort special spacers som smalna av navet och minskade ET... |
|
| Det stämmer att 540is har dessa fälgar på sin bil. Läs mer på Länk | |
|
Det finns firmor som kan ändra både bredd & ET på aluminiumfälgar. Jag fick själv gjort detta på ett företag i Hishult i småland, detta var dock någon gång runt 1987. Han helt enkelt kapade fälgen & la i en bit & det blev hur bra som helst, ingen obalans eller läkage. |
|
|
M3 e46 bakfälgarna är en 5 serie fälg igentligen säger kompisen som är däckhandlare han rattar privat en M3 E46.Han sa att bakfälgarna passar rakt på men framfälgarna måste spacas ut. mvh |
|
| Den där fälgen finns ju visst till E39!! Kopior alltså... Kolla in på www.molway.com !! | |
|
Matte, Molway har M3 200 kopior. Ekrarna ser likadana ut, men M3 EVO är högglanspolerad och ekrarna sträcker ut sig ändå ut till kanterna. Därför är M3 EVO snyggare och ser större ut. Hmm...jag vill helst undvika spacers, för då sägs det att man kan få vibrationer + man måste skaffa längre bultar och låsbultar. Men 4 bakfälgar låter ju bra... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
Tackar alla för alla era svar och tips, det verkar finnas flera möjliga alternativ alltså. Fälgarna på 540is är tydligen modifirerade på alla nämda här sätt: han har 4st original M3 EVO bakfälgar på 9,5", sedan hade han breddat bakfälgarna till 11" och till sist spacers som fixar navstorleken och ET. Fast han har oxå uppnåt lägre EI än oroginal. BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Du kan ju maila till Länk och se hur han har löst det. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
-> Sharifhan Om du tittar lite noggrannare på Molways hemsida ser du att de har både M3 2000 och M3 Evolution. Eller menar du att det är skillnad på Länk och Länk ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.