|
|
|
|---|---|
|
hej jag har tidigare haft problem med ventilerna och bytt alla på bmw verkstad! (ahrg dyrt) det var för ca 3 månader sen och verstaden bytte olja osv. nu på senare har jag märkt ett tickande ljud igen, det ökar ju mer man varvar (låter högt som tusan)och är riktigt irriterande. det spelar ingen roll om bilen är varm eller kall. jag vet inte vilken olja dom har hällt i men dom borde ju kunna sin sak på en bmw verkstad tycker man. kan det vara så att ventilerna har gått sönder igen? jag buskör inte och varvar aldrig mer än 4-5tusen varv. (är rädd för att övervarva) eller kan det vara något annat fel? tacksam för svar | |
| Det kanske är lyftarna som hörs? om man får lite skit i dom så kan det låta rätt illa. Jag bytte olja på min när den tickade, då försvann oljudet direkt, ibland får man köra en del innan oljan lyckas skölja rent lyftarna. | |
|
Är du säker på att det är ventilerna som byttes???? Snarare lyftarna... Pröva göra ett ojebyte till, varva ur bilen lite me så motorn får jobba 6000-6500rpm är ingen övervarning... Du har ett varvstopp som skyddar från det, bör ligga nånstans vid 6500rpm Kan ju vara så illa att bilen inte tycker om när du meskör... en BMW är ju gjord för att varvas... _______ /Chrille |
|
|
hehe jao det är sant att man ska varva, men det låter inte bra när man kommer upp i sådana varv. när jag kom in med bilen till verkstaden och dom gick igenom den var första frågan om jag hade övervarvat bilen. kompressions testet på samtliga cynlindrar var extremt lågt, ca 3-4 kg på cylinder. när dom bytt tryckare svarvat om ventiler osv låg kompressionen på 12-13kg per cylinder. jag får testa byta olja igen då! och se om det hjälper |
|
|
det verkade räcka med en rejäl körning! när man kör många korta turer förbrännde inte all bensin som blandats med motoroljan. så igår åkte jag ut på en långfärd med mycket varving osv, det lät fortfarande för j*vligt när jag kom hem från färden men imorse när jag skulle ut igen hade tickandet helt försvunnit! bmw är väl byggd för landsvägen iaf hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.