AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.288

ena originalnyckeln ur funktion

gu
394
gurr
M5 -95
ciao! gällandes E34 -95.

bytte batterier i mina originalnycklar precis. det är bara det att nyckel nr 1 inte gör sitt jobb längre. den jag har använt mest sen jag köpte bilen. den röda lampan på nyckeln blinkar och allt verkar va i sin ordning när man trycker för att larma på/av, men ingenting händer på låsa-larma-på-fronten. nyckel nr 2 funkar felfritt dock. zapp!

sökte o läste om "initiering". men det ska väl inte behövas vid batteribyte i nyckeln. inte heller vid byte av bilens batteri? jag menar, när man ställer av bilen lyfter man ju ur batteriet och det har tidigare inte vållat strul med nycklarna.

vad har hänt med "förstanyckeln"? den har icke utsatts för fukt eller nämnvärda stötar.

nån som har kollen?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Initieringen är ju en barnlek så varför inte prova det först.
Står beskrivet i instruktionsboken, eller om du har det nyare larmet med EWS så står det i den separata boken.
Jag fick initiera om när jag bytte, trots att jag rappade på som fanken (kanske tog 20sek).....

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
gu
394
gurr
M5 -95
tja patrik!

initieringen verkar inte bita. eller gör jag fel?

gick efter instruktionerna på micke olssons sida, då min svenska instruktionsbok är på annan ort:

Stäng förardörren. Vrid tändningsnyckeln ett ögonblick (max fem sekunder) till läge ett och åter tillbaka till noll.
Tryck på den rektangulära knappen och håll den intryckt.
Tryck inom tio sekunder tre gånger på den runda knappen utan att släppa den rektangulära.
Släpp den rektangulära knappen. LED blinkar nu långsamt i max tio sekunder.
Rikta sändaren mot mottagaren under innerbackspegeln (så nära som möjligt, max avstånd cirka 15 cm) och tryck på en av knapparna.
Om centrallåset låser och därefter omedelbart låser upp, är sändaren initierad.

händer inte ett jota när jag trycker på knapp efter ovan nämnde iscensättnade. defekt sändare?

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det beror som sagt lite på när -95 din är tillverkad.
Fr.o.m. mars -95 (ev. något tidigare?) är det en annan typ av larm.
Jag tror instruktionerna för detta finns nerskrivna här (Prova o sök). Annars får jag springa ut i bilen i morgon o kika.

Mvh
Patrik

___
gu
394
gurr
M5 -95
har för mig att min är en feb. ev mars. min svenska instruktionsbok kommer från tidigare modell, ska kolla i den. + min skoltyska räcker inte till för att ens hitta nåt som verkar handlar om nycklar i den tyska. jo nåt om LED, men sen var det stopp..

så, det vore grymt om du kunde kika - tack för hjälpen!

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag är lite osäker på om en skillnad är att jag med min nya typ av larm låser och larmar med ett tryck på den runda knappen, samt låser upp med den fyrkantiga.
På de äldre låser man, och låser upp (väl?), med den runda, samt aktiverar larmet med den fyrkantiga.

Nåväl. Var o hämtade min instruktionsbok och tog några bilder:
Länk
Länk
Länk

Mvh
Patrik

___
Initieringsspärren har väl gått in, kan låsas upp på BMW. Den går in om någon försöker initiera med öppen dörr...

Min M5 E34: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.