|
|
|
|---|---|
|
Hej! passar 20" på e34?? //John | |
|
John540; Inte utan stora ombyggnader, enligt ägaren till en 535i-89, numera med 20" Alpina! Bilder på en Alpina B10 BiTurbo? med 20" Alpina och en Daytonaviolett 540i, även den med 20" Alpina... Länk Det kan vara så att du måste registrera dig på forumet för att se bilderna?, Jag kan dock skicka bilderna, eftersom jag laddat hem dom. Mvh Stephan |
|
|
Det borde gå att få på 20" på e34:an utan större bekymmer... Jag har 19" på min nu och gott om plats till övriga detaljer. Kanske skiljer lite på M5:an och 540:in dock? :/ Här e iaf bild på min med 19" på... Länk Ser lagom ut tycker jag.. Varken för stort eller för smått.. :) |
|
|
Laguna; Jag håller med dig om att 19" är lagom, även om jag sålt mina och nöjer mig med 17" respektive 18" på mina E34:or, bild på min ena.. Länk med 19" Keskin 8,5 fram 235/35 9,5 bak 265/30 Vad har du för bredd på fälgarna/däckdimension? Mvh Stephan |
|
|
Stephan 735i har du bilder på AMANDOS touring i 1:a länken. Mvh danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Efter som däckprofilen blir okörbart låg om man ska behålla någorlunda orginal omkrets på hjulen så funkar det nog inte. Jag kör också med 19" och det blir ganska stötigt på våra gropiga svenska sossevägar... Min M5 E34: Länk |
|
|
Okej tack för alla svar men vad har vi kommit fram till?? Att det går att ha 20" om man verkligen vill men det blir stötigt. Slår dom även ignom mot hjulhuset? MVH John |
|
bustorp |
I mina ögon ser det ut som om hjulhuset "kniper åt" hjulet i nederkant. Vet inte om det är så snyggt. Komforten är nog ganska väck sen också..... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Slår i fjäderbenet fram, enligt 535iägaren, rätt mycket ombyggnad krävs, det svåraste är däckdimensionen, finns inga? Med okej profil, 225/30 är väl vad som klarar sig inom rullomkretsen? Mvh Stephan |
|
|
Stora fälgar behöver inte betyda stora hjul. Det är däckets diameter och bredd som avgör om du får plats, inte fälgens diameter. Och ju mindre gummi ju stötigare blir det. Om du avstår från gummit får du kanske in tom 24 tummare ;-) Däremot kan en fälg vara för liten och ta i tex bromsok, men det är en ju annan sak. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jo det funkar med 20" på en e34 har en kompis som har det jag kan ta några kort på det i morgon! INGA MODIFIERINGAR! A true E28 lover! |
|
|
Stephan735i - Jag kör med 8,5" / 235/35 runtom... (fanns inte bredare fälgar av den modellen) Ska däremot lämna in 2 fälgar för breddning (9,5" / 265/30) snart. En nyfiken fråga, vad fick du för dina Keskin? Tycker dom var grymt snygga! :) Tycker förövrigt inte att komforten försämrats ett skit med dom nya fälgarna. Precis lika skön o mjuk som förut att åka med. :) |
|
|
Laguna; Trevligt att du breddar, det ser bättre ut med lite bredare fälgar, sålde Keskinhjulen för 13100kr, vilket blev vinst både för mig och för han som köpte dom, eftersom han sålde dom vidare för ännu mer!, Det finns pengar att tjäna med import från Tyskland av hjul. Mvh Stephan |
|
| Laguna: Riktigt snygga fälgar du har på din!! 19" på E34 verkar vara helt rätt. | |
|
Ingen som nämner och tycker att ET-måttet har betydelse i denna diskution?! Detta är ju en viktig aspekt vid ett fälgköp av denna klass. Så mitt råd är att ta reda på ET-måttet på de fälgar du ska köpa så att det ej aviker från orginalmåttet för mycket. Lägre ET-mått= Fälgen kommer längre ut Högre ET-mått= Fälgen kommer längre in Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.