AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.281

Kylvätskan rinner ut under bilen. Vad för fel?

Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Fick panik idag då det började lukta glykol i bilen. Stannade bilen o såg att det rann ut vätska under bilen. Luktade på det o de visade sig vara kylarvätska. Åkte genast till nämsta mack o köpte mer vätska. Fyllde på en liter o tänkte att jag måste bara ta mig hem.Körde hem o stängde av bilen även då rann det som fan under bilen. Lät den så en stund o fyllde på lite vätska. Tittade under o inget rinnande. Startade bilen, stängde av efter 10 sek. Rann som en kran. Kan det vare en slang tro som har gett upp?
Visst fan....kanske borde säga vad de e för bil. M5 3,8 -93

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
det kan vara någon slang som sprungit läck eller spricka i kylaren eller liknande. Fyll på och se till att lufta ordentligt och kolla sedan vart det läcker . Tänk på att använda bmw glykol då toppen på m5 maskinerna kan ärga om du inte har rätt glykol i den enl. vad jag har hört
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Har lite svårt att tro att det är kylaren med tanke på att det rinner under bilen. Strax framför v-lådan. Måste ju nästan vara en slang. Ska ta mig under bilen idag kanske, annars får det bli i morgon.
Det va inget vatten i oljan iallafall.Slangarna till värmepaketet.... hur går dom? Går dom under bilen för att sedan svänga upp i bilen.
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Om du känner lukten, så skulle jag sätta en slant på att det är själva värmepaketet som läcker. I så fall är det från dräneringen av detta som du ser glykolen droppa under bilen. Försök hitta slangarna du var inne på. de har förmodligen genomföring genom torpedväggen och se om du kan koppla förbi värmepaketet helt.
lycka till.

Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Tack för svaren. Ska kolla upp dessa slangar så fort jag kan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.