AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
872

Service hos BMW

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har nyligen köpt en bil som jag känner att det är värt att värna om, en 325ik -87 i mkt bra skick. Har därför funderingar på att ta in den på en genomgång hos BMW.

Utför BMW service på så här gamla bilar? (dum fråga kanske)

Vad kan det tänkas kosta om de ska ta sig en titt på den? Vad är det som ingår i de olika servicetyperna, finns väl olika "stora" service'ar om jag fattat rätt?

Tacksam för svar!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
En Inspektion II Länk med kamremsbyte + bromsvätskebyte är den största servicen, kostar antagligen 6-9000:-

Mvh
Det står exakt vad som ingår i serviceboken om du har en sån.

Keep your distance!
Frågan är ju om det är värt att slänga upp 6-9000papp på en bil som inte är värd så mycket pengar? Du lär ju inte få tillbaka de pengarna på en sån gammal bil.

Ifs så säger du att den är välskött och visst då kanske det skulle vara värt det, men jag skulle nog serva den själv och lägga lite extra på bra servicegrejer typ olja och sånt.

Det är inte svårt att serva en E30. Och det du inte kan göra själv klarar garanterat närmsta verkstaden, en -87 är inte direkt "hypertech".

Du kommer betydlig billigare undan om du gör så.

Sen ska det tilläggas att jag inte litar på min närmsta BMW verkstad, de gjorde en "insp 2" för 6500:- men "glömde" att byta tändstiften. Ändo tog de betalt för det.

MVH
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Gör det själv & spara en massa pengar!
Du kan ju ändå göra en komplett inspection 2 med bromsvätskebyte, kylvätskebyte & hela köret.
Sparar du dessutom kvittona så har du en hyfsad dockumentation.

Eller serva den hos en verkstad som håller på med BMW.
blir billigare när bilen ändå är såpass gammal.

Keep your distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.