AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.365

Vad är det för låda?

Fick tag i en låda från en 528 mer än så vet jag inte förutom att det är en manuell låda.
Finns de något proffs här inne som skulle veta på bild eller något gjutnr vad det är för låda och om det är något att ha.

Den är jävligt liten o ful om inte annat.

Tacksam för svar, Richard
Har den löstagbar sprängkåpa? I sånna fall är den värdefull, för dom är ganska eftertraktade. Modellen brukar gå att läsa på dom, ifall det är en getrag. Kolla runt om du kan hitta antingen 260, 262 eller kanske 265. Om det är en ZF så vet jag inte riktigt.
Jo sprängkåpan går ju att ta loss. Sitter med 12kants skalle. Men det är en zf och numret under slutar på 97 lådan är från 96-97. Så getrag och ZF är dom märkena som gör lådor till bmw? Jag e ju inte så jäkla hemma bland dom fina BMW bilarna. Fast nån gång får man ju byta upp sig från volvo.

Tack iaf.
Je
224
Jeppan
M30 TURBO
yes de är de finns kanske fler men dom vet jag säkert. brukar sitta getrag 265 på dom 528 jag opererat i allafall.
Så med andra ord är det inte en getrag, utan en sämre variant(ZF) som jag fått vantarna på?
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Lär inte sitta getrag 265 på en E39 528. Har du tur är det en ZF S5D310Z eller S5D320Z. Det är en mycket hållbar låda som bland annat sitter på M3 E36. Tjänstgör även i flera snabba hemmabyggen.

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Nä men de är en zf. Vart finner jag detta nr isf?
Jasså, det är en såpass ny låda. Jag tänkte den var från gamla E28 528i. Hur som helst så skall du inte vara ledsen för att det är en ZF, dom är minst lika bra som getrag. Däremot vet jag inte exakt hur man tyder modellbeteckningen på dom. Men som sagt, har du tur så är det samma som på M3.
Värst va svårt de ska vara o va många lådor de ska finnas.
Vilken årsmodell är det på bilen den kommer ifrån? För du har inte något regnummer från bilen?
tyvärr. 96-97 tror jag bilen är ifrån. Har för mig jag har sett gutnr 96 på den.
Verkar enligt realoem som om det skall vara en S5D320Z i såna fall
Je
224
Jeppan
M30 TURBO
Jens ek: Ojdå jag tolkade det som en e28..
Men då antar jag destår gjutet på lådan. För jag har den en meter ifrån mig så de e ju inte så ansträngande och titta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.