|
|
|
|---|---|
|
Hej Kom just hem efter en runda på en BMW verkstad, bytt skivor bak, klossar mm. När bilen skulle testas av verkstaden blev den varm, verktaden skulle kolla upp vad de va och dom kom fram till att va för lite vatten i kylaren så dom 'trycksög' den, eller va dom sa. Hur som helst, jag körde 2-3 kilometer sen stannade bilen för mig (korsning), jag startade den igen men de gick trögt men de gick. Men nu går bilen skitdåligt, trycker man gasen i botten händer de inte mycke på låga varvtal, efter ca 3000 varv börjar den gå bättre men inte alls som innan. När man gasar på låga varvtal hackar den och vibrerar percis som den inte gick på alla 6 cy, men på tomgång går den fint. Är de någon som tips eller haft samma problem me kraftlös motor på detta sätt, eller kan de vara något me verkstadens tryckning av kylarsystemet? | |
|
verkstaden har väl kört bilen så den koka så toppen är sne ?fråga dom Inget är som BMW muller=) |
|
|
Jag har liknande problem med min E34 535i. Den går inte "rent" och får nog fel bränsle/luft blandning eller så är det något annat tändningsfel. Den är också "trög" och vaknar upp när man närmar sig 4000rpm, hackar till ibland när man sakta ökar varven med exempelvis 4an i 70km/h på raksträcka... Den är svag och slö som en gammal kärring. Ska testa lambdan om jag hittar rätt kontakt någon gång, ingen som vet var den återfinns i motorrummet på E34 535i -90? (pm isf) Sedan ska jag titta LMM och se om den är OK. Vaccuum-slangar har jag kollat och bytt ut, ingen skillnad. Ska även testa byta stift då detta ändå bör göras då och då. Nolla genom att föra samman plus och minus en kvart kanske hjälper?, den som lever får se. Skriv om du kommer på varför din uppför sig knepigt. Och hör med verkstaden och be dom åtgärda iom att felet uppkom efter besök där! |
|
|
Ringde och kollade med verkstaden innan, dom visste inte varför den gick så risigt som den gör, men har bokat upp en tid till felsökning, för en 1000 spänn, härliga tider. Men.... Mina probelm med bilen va som bortblåsta imorse när jag startade bilen, inga problem, felen kom tillbaka igen när jag skulle köra en sväng på lunchen, trist, den hackar på låga varvtal, e svag. 'De e inte frågan om man blir lurad, de e frågan om hur mycke' |
|
|
Testade att byta luftmängd(masse?)mätare med en polare som har en likadan 535i, och då gick bilen bra och rent på alla varvtal igen. Den går inte som ett spjut (allt är relativt) men den går nu i princip som den ska med detta byte. Har langat över min mätare igen och har rengjort kontakter mm. Så vi får se i morgon om jag har flax eller måste byta/reparera hela enheten. - Lev livet med ett leende på läpparna - |
|
|
Luftmassemätaren eller vevaxelgivaren/impulsgivare, detta är min teori. Lycka till mvh Tommy NoFear |
|
|
Har nu monterat på min egen LMM med rengjorda kontakter och stift. Nu går den i princip som den ska igen. - Lev livet med ett leende på läpparna - |
|
marw |
AC vad är felet? Har samma problem som du. Mvh, Marw |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.