|
|
|
|---|---|
|
Provarde att knappa in personnr. + regnr. på deras hemsida. Detta är vad jag fick till svar. Teckna försäkring Offert för bilförsäkring 2005-06-21 Orginal Försäkring 106 80 Stockholm Telefon 08-541 706 90 Telefax 08-541 705 76 Fordon: BMW 320D TOU MJ00 Registreringsnummer: RJBxxx Försäkringstagare: BROGREN, KARL ADAM (770107xxxx) Offerten gäller i 60 dagar. Svarar du inom den tiden garanterar vi premien från försäkringens startdag under förutsättning att premiegrundande uppgifter inte förändras. Omfattning Ingår Självrisk Helår Halvår* Konto/månad** Trafik Ja 0 11212 5833 1004 Delkasko Ja 5342 2778 479 Vagnskada Ja 6000 22923 11920 2054 Stor Bilextra Nej Självriskeliminering vid djurkollision Ja 0 0 0 Förar och passagerar olycksfallsförsäkring Nej SUMMA 39477 20531 3536 Du har angett att ingen förare under 25 kommer att köra bilen och har därför erhållit rabatt på försäkringen. Om någon under 25 år kör bilen tillkommer en extra självrisk på 5000 kr vid vagnskada. Premiegrundande uppgifter Årsmodell: 00 Körsträckeklass: 2501+ mil/år Ej förare under 25 år. Bonusklass: 1 Betalningssätt: Helår 39477 kr för helförsäkring per år. Kan tillägga att jag haft körkort i 10 år och egan bil+försäkring i 6 år och inga trafikskador under dessa år. Gissar att detta beror på att jag nyligen varit av med kortet p.g.a. fortkörning. ps. betalar nu 11-12000 kr hos trygg-hansa. | |
| Ange vilken bonusklass du har idag hos TH så kommer premien sjunka med en massa tusenlappar..... | |
|
kolla hos Länk de är riktigt billiga. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Jag blev av med lappen 1998 och direkt efter det blev mina premier skyhöga. Dom klassade mig som en nybliven körkortsinnehavare. Jag har försökt att få upprättelse och fick faktiskt det på Dial en gång. Dom kunde ändra manuellt i sina datorer för att få fram en premie baserad på mitt riktiga körkortsdatum, men eftersom jag gillar att byta bil ofta, så har mitt nya KK datum blivit det jag får leva med, men nu börjar premierna så sakteliga bli normala igen. Premieändringen har svidit mycket mer än själva bötesbeloppet och frånvaron av lappen. |
|
|
Mugge: De var svindyra i mitt fall. 90% högre än IF och 70% högre än LF. |
|
|
Försäkringsbranchen är en oligopolmarknad. Det blir bara värre och värre. Snart är det som i USA. Bodde där ett tag och jobbade. I USA försäkrar man sig mot att inte vara försäkrad... JA exakt så Först bil, hus hem sjukförsäkring osv och sen försäkrad för att inte vara försäkrad. Om det händer en olycka så börjar man med att ringa sin advokat för att försäkra sig om att försäkringsbolaget inte skall börja slingra sig. E |
|
|
Jag har hela tiden haft försäkring hos trygg-hansa och har en acceptabel premie där, men man saknar ju helt möjlighet att byta bolag när man verit av med kortet. Som någon nänmde går det säkert att få ett bättre pris om man pratar väligt på telefon. Tog mest upp detta för att jag tyckte priset var helt absurt. |
|
|
Jo men visst original försäkringar är dyra.... speciellt om du har en gammal bil... min gamla 318i -88 kostade 11 000 kr per år i trafikförsäkring hos BMW Originalförsäkring. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Kan tillägga att helförsäkring på vår E39 (som ägs av min far) kostade ca 12 000 kr/år i helförsäkring hos BMW Original. så att helförsäkra en E39 och trafikförsäkra en E30 kostar nästan lika mkt. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Vår 740iA -95 är försäkrad hos Originalförsäkringar, de var klart billigast. Mvh, Kalle |
|
|
E: Hellre en massa försäkringar för det man defacto äger/brukar istället för en förbannad massa skatt som fungerar som en försäkring för ALLA ANDRAS intressen. |
|
|
Kollar ni bara premierna? Tittar ni inte vad som skiljer i villkoren och självriskerna hos respektive bolag??? |
|
| Jag brukar inte titta så noga på villkoren. Antar att dom är snarlika hos de stora bolagen. Självrisken brukar jag alltid skruva upp till det högsta (jag tänkter inte krocka, gör jag det ska det svida lite) | |
|
jovisst.... det är helheten som räknas... men premien väger rätt högt ändå! __ ///M som i Mugge. |
|
|
Ca 6000 dyrare än TH på min M5 E34. Min M5 E34: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.