|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hjälper brorsan hitta en Z3 med antingen 2,8 eller 3,0 motorn och steptronic. Har nu hittat två stycken på Halmstad Bil som verkar ta in dom direkt från Tyskland. Tänkte därför fråga er Z3 experter ett par frågor: 1. Hur är Halmstad Bil som importör? Seriös? Någon som har praktiska erfarenheter av dom? 2. Någon som kollat på följande två bilar? Synpunkter? Länk Länk 3. Något särskilt man skall vara uppmärksam på när det gäller 2,8/3,0 och Steptronic på Z3? Någon utrustning som är absolut måste? OBS! Behöver inga synpunkter på "varför skall han ha en steptronic och inte en manuell?" Det är redan bestämt. Stort tack på förhand, | |
| den gråa verkar ha M Roadster stolar. Rätt ovanligt... | |
|
Rent spontant tycker jag båda bilarna du länkar till ligger lite väl högt prismässigt. Nypriset på dem var omkring 400000 kr, och med de miltal de har samt det faktum att de är importerade gör att jag tycker de borde ligga en bit lägre. För mig och många andra är automatlåda otänkbart i en roadster, prutläge m.a.o.! :) Z3c: Det där är helt vanliga sportstolar. /Masten Det går alldeles utmärkt att använda sökfunktionen! |
|
| Gessle blev ju blåst där =) Dom skulle importera av nån firma i Italien han la pengarna men fick aldrig nån bil... men annars vet ja att dom brukar vara rätt dyra! | |
| Det var väl Ljungberg som blev lurad där? Hade för mig att det var typ en Mercedes eller något han skulle köpa. | |
| Ja så var de ååå ja tänkte fel =) | |
|
TheDude: Tvärsäker på att det var denna firman?? mvh |
|
| Stolarna i den svarta är rejält pimpiga :) inte min stil... | |
| Yepp tvärsäker farsan var också säker på sin sak... dom ska vara luriga som fan säger farsan köp förfaen inte bil där sa han till mig när jag frågade =) | |
|
Snackade med en säljare där idag och den med sportstolarna är såld. Fick inget bra intryck av säljaren. Frågade hur de kollat upp bilarna de importerar. "Servicebok" blev då kort och gott svaret. Han blev uppenbart irriterad när jag började fråga om garantiservicar och DIS och även om bilarna inte är av typen "2000 mil endast sommarkörd" så känns det lite soso när man uppenbarligen vet mer om hur man kollar upp en importbil än importören själv. Kanske bästa sättet att få tag på en Z3 med antingen 2,8 eller 3,0 motorn och steptronic är att sätta någon bra importfirma på att leta bil? Påarps skall väl vara bra enligt vad jag förstått? Någon annan firma som är att lita på med bra renommé? Gärna någon i Sthlm med omnejd eller Falun med omnejd då brorsan som skall ha bilen finns där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.