AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
967

Pris 325I Copué - 93?

Hej jag äger en 325IC-93:a med följande utrustning:
*sport stolar svart skinn med elstyrning samt värme
*el-hiss,taklucka,speglar
*solgarin
*stora färd datan
*bensinvärmare
*cruse controll
*17"somar fälgar heltnya för sesång+däck
*15" org vinter odubbade
ser att bilarna ligger runt 50-60 k men nu kommer det kluriga jag fick ingen sevice bok med bilen han hittade den inta sa han.
Sen har jag lagt ut ca 20 000 på lack,dämpare osv. Va kan jag begära? Tycker det börjar bli lite trångt med pärlan

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det beror ju en del på miltal, historik, skick samt dokumentation. Dokumentation antar jag att du har väldigt dålig eftersom den saknar servicebok.
Om bilen är snygg och rostfri kan du förmodligen få ut runt 40.000-45.000 för den i slutändan. Om den är halvrisig eller har konstiga stylingprylar på så blir det ännu lägre.
Visa användare
586
wdac
325i -05
har du fört din egen service bok då när du har gjort nått på bilen? det är att föredra, min senaste bil nu hade ingen bok så jag har fört "servicebok" i en körjournal som man får gratis på OkQ8 tex, då kan du iaf uppvisa histork över bilen sen när du köpte den..

besiktnings papper å sånt kan du få från Vägverket, jag fick besiktnings papper på min bil för flera år tillbaka och det är bra att ha oxå i dokumentationen..

jag skulle göra som bil handlare gör när de tar in inbytesbilar, inte en spän extra för styling, dock så är en fin lack och rostfri ett stort plus..

tycker du ska annonsera ut den för 50K och veta att du kan vara tvungen att gå med på prutningar om du nu måste sälja bilen :(

BMW Williams F1 Team.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag blev erbjuden 65 lökar för min men var mest intresserad av Byte. då fanns Boken med som sagt. Tills jag satt o studerade den på dass o la den bland reklamen. resten kan ni räknar ut själva.. Klantigare kan man ju inte blir. o ångest finns så det räcker. Hur mycket kvitton som helst på bilen från Tyskland också. Jag är alltid noga. men så de blev i all hast =( så nu får den vara i min ägo tills vidare. vet ej vad jagskulle få för den nu utan. detta var 6 månader sedan jag hade min ute

Men är bilen i samma skick eller kanske ännu bättre så tror jag inte att 50 är omöjligt. som sagt Bok är ju alltid ett +. inte för att man ska titta sig blind på den, men dock mycket lättare att sälja bara den finns till hands. rätt köpare bara som vet vad han vill ha.

lite info om min

325 I coupe - 93
18000 mil
Acc Omgjort tillden digitala från 96 o nyare
ElTakl, speglar,
Mellandatorn
Solgradin/mittarmstöd
17" M3cabfälgar stilren o ingen överstyling mer än vita blinkers o m3 speglar nu då o nedlackad om man nu kan kalla det för styling. Den var inte nedlackad när jag köpte den iallafall.
Nya sportdämpare runt om
Nya bromsar runt om
Nya bussnimgar bak + hjulsinställning
Hade full servicebok då!
Mycket bra skick o 100% rostfri
En liten liten mjuk buckla på bakskärm o lite stenskott i spoiler.

Länk

Ste
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.