AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.357

någon som vet nåt om m5,an -92 touringen på autopower.

bmw,m3
Hej!

någon som vet nåt om den vita m5,an -92 23000mil vit begärt pris 83000kr finns på annons på autopower.

någon som kollat på den + är den prisvärd?

Mvh
KW
113
KW
740iA -95
Bäst om du kollar själv för att avgöra om den är prisvärd.
Motor renoverad är ju bra eller inte...
Gått lite i längsta laget för en M5T och inte mkt utrustning...
Om man kör ett år eller 2, gått 25 kanske, inte lätt att sälja.
Nja den känns inte rätt i mina ögon. Drömmer om en M5T fast enligt mina kriterier måste det nog slantas 40-50 k till.

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Den var ju inte i något perfekt originalskick tyvärr, vilket man annars hoppas på när det handlar om en handbyggd specialbil med endast 891 enheter. Den var på börsen för 30k för ett bra tag sedan, då med defekt maskin ("motor kass"), verkar mest som en sliten och hårt körd bruksbil och inte någon entusiastvagn. 83k är således för dyrt i det utförandet.
Stereobygge mm drar ju bara ner värdet rejält på en sån vagn.
m5toureg vet mer om detaljerna kring denna bil.
MYCKET ovanlig färg är det i alla fall, 7 tillverkade totalt?? En av två vita i Sverige.

-M5 E34 Limousine register Länk
Hej, det är jag som äger säljer den vita touringen på AutoPower.

Det stämmer mycket bra att den var havererad motor på den när jag kom över den.
Bilen har körts ca 12000mil av samma ägare i Vara.
Som jobbade med tror det var bilstereoagentur/avancerad installation och monterade en MYCKET seriös anläggning i bilen, enda som syns är att det inte är original BMW stereo i instrumentpanelen.
Vill man ha bilen helt original är detta naturligtvis en nackdel men om man kan stå ut med att det sitter en Alpine CD i hålet borde det vara ett klart pluss. Det är tävlingsklass på installation/komponenter.
Därefter såldes den till en yngre förmåga som bytte fälgar och han köra inte ens hundra mil innan han med största säkerhet växlade fel och övervarvade maskinen = skrot.
Det blev för dyrt att laga den för honom så den blev stående.

Har pratat med förra ägaren som kört 12' mil med den och jag fick intryck att det var en seriös man. De mil han kört med den var nästan uteslutande pendlarmil under ett par år.
Den har varit servad på Kvänums Bil sedan ca 11'mil.

Jag resonerade som så att om pojkspolingen kört typ 50 mil med den så har han ej hunnit förstöra något. Och det tror jag stämmde.

Bilen är ju ej helt original.
-Polerade fälgar
-Vita bakblinkers
-Stereo monterad
-Sänkt

Har jort motorrenoveringen själv då jag har bra kunskap i ämnet.
Har renoverat ett par sådana tidigare och även byggt en sådan maskin med turbo. ( www.kilander-racing.se )

Vet m5toureg några fler detaljer som vi inte känner till?

MVH Mikael Kilander 0708-124990
Den verkar vara snikigt utrustad och vit, men det är ju en smaksak.

Min M5 E34: Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Vit värderar jag personligen högre i det här fallet, på en sån här unik vagn och så få tillverkade exemplar i vit. Utrustningshalten är nog inte hela världen, bara den har klima så är det lugnt.

Jag har skrivit till m5toureg och bad honom ta fram vad han har, det brukar mest handla om utrustningslistan och gamla annonser o.d.
S38B38, vad var det som var defekt i maskinen när du köpte bilen?

-M5 E34 Limousine register Länk
Rätta mig om jag har fel, men 83k köper väl ingenting i närheten av en entusiastbil i originalskick? Även om det kan verka så på alla blanka bilar i annonserna. De som jag tittat på hade mer eller mindre kraftiga brister på både det ena och andra fast dom i vissa fall kostade ännu mer.

23.000 mil är heller inget att bråka om, om det stämmer. Det är väl ingen som verkligen tror att den genomsnittliga körsträckan för en 12 år gammal import-M5 ligger på 16000 mil? Som man kan förledas att tro...

Vitt är läckert. Skulle denna återställas till optiskt originalskick skulle den bli tokfrän i mina ögon. Om inga dryga reparationsbehov finns borde priset inte vara fel. Dock kanske inte som investeringsobjekt då mätarställningen trots allt skrämmer en del.

Mvh
/Janne

bmw,m3
Hej!

någon som kollat på bilen + provkört den ?

Är lite sugen på den så tacksam för svar om något vet nått om bilen i fråga.

Mvh
te
303
ted81
BMW M3 E92
jag köpte bilen!
den är i ett mycket bra skick och det märks absolut inte att den gått 23000mil.
inga slitna stolar el dyl.
orginal blinkers och speglar medföljde .
stereo installationen är helt dold, och enkelt att återställa till orginal skick.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Sweeet! Grattis till en ovanlig touring!
Gemini__
Kul!! Fram med kameran nu bara =)
ted81,

Härligt! Vågar man hoppas en återställning till utvändigt originalskick med orange blinkers, silverlackade fälgar och originalspeglar? :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
te
303
ted81
BMW M3 E92
återställning?
jo det blir nog så att det fixas lite i vinter ja.
men jag tycker at fälgarna gör sig otroligt bra på bilen.
köper nog en uppsättning orginal fälgar , just för att den ska kunna återställas om man tröttnar.
Så kalle nästa år kanske den är helt orginal.
måste tillägga att bilen är i ett otroligt fint skick med tanke på mil. mycket bra historik och lätt att bekräfta , då den gått runt mina hemtrakter helt sen den kom till sverige.
kommer oxå att servas av samma firma som servat den sen den kom till sverige.

men det hände något tråkigt med bilen igår, oljeslangen mellan oljekyl och motor började läcka.
har beställt ny som ska komma på fredag.
så idag ska motorrummet tvättas , då det blev ca 1-1,5liter olja som läckte/sprutade ut.
te
303
ted81
BMW M3 E92
lite trevliga nyheter.
har bytt oljeslangen , bilen blev klockren.
passade även på att köpa svensk instruktionsbok och "m5" märken bak och fram.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.