|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min bil så fick jag nästa direkt byta indikatorplattan på förarsätet. Det var väl ca 2.5 år sedan. Nu lyser airbaglampjävlen igen! :) Nu undrar jag. Om det är samma platta, finns det då någon garanti. Det är sällan någon sitter o passagerarstolen. En platta skall väl inte paja så lätt? Finns det även något man kan kolla själv, typ kontakter under stolen eller dyligt?( är inte så haj på detta) Läste i något inlägg att alla E-46:or av årsmod -99 fick tas in 2000 och åtgärdas för airbagproblem. Hur kan jag ta reda på om min blivit fixad och om det inte gjorts, kan man få det fixat nu i efterhand? Jag har inte lust att punga ut 1600:- vart annat år för denna grej!! Nu börjar man surna till lite.. :) Tack på förhand. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan mycket väl vara den igen, men lika väl det vanligare felet med bälstesträckarkablaget under någon av stolarna. En avläsning av felminnet ger svar på frågan. Räcker med ett tillfälligt glapp på någon sekund så tänds lampan och systemet är ur funktion. ///MVH Hasso Länk |
| Så dom kan se med en avläsning om det är kablaget eller plattan? Så dom inte automatiskt byter plattan direkt.. | |
cane |
visst är det garanti, men den har nog "garanterat" gått ut efter 2,5 år... ;) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja det går att se vilket av dom som är fel. en liten variant på sensormatta Länk ///MVH Hasso Länk |
Plumber |
Nog svårt få att garanti efter 2,5 år. När delen dessutom kan förstöras ganska lätt utan att det syns. Tex ett knä. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.