AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
703

Skillnad styrbox 535-735 -92

Visa användare
103
bmwberra
535i-98
520i Touring-93
Är det någon skillnad på styrbox 535-735 -92??
Kabelhärvan(styrbox-tändspole-spjälllägesgivaren-spridare-lambda-diagnosuttag m.m) var kvar på 535 motorn jag satte i min 735...
Bägge var årsmodell -92, 535:an hade manuell v-låda i min sitter det aut.Kan det vara en annan kabelhärva?Jag skulle tro att den härvan endast har med bränslet att göra......?
Aut.lådan går bara på trean...
Och nu har det blivit knas med instrumentet(har bara varvräknare...)
Hur mycket el sitter det i själva lådan om man lossar tråget?
Paap Reeder
... alltså : du har en 735iA
.. du sätter dit en motor från en 535:a ...och får en 735iA med en 535- motor??

Varför skall du trassla med kabelhärvor och boxar?

Det skiljer på kabelhärvor man-aut i min E28:a. alla kablar finns men vissa kontakter skall sitta ihop på man och vissa skall tas isär.
Minns nu inte vilka men minns att det var ett plock med detta.

Varför bytte du kabelhärva??

MVH /// Paap R
Visa användare
103
bmwberra
535i-98
520i Touring-93
På 535 motorn satt kabelstammen när jag köpte den så jag tänkte "Kanon,jag bara smäller i motorn utan att krångla med kabelbyte...."men bilen började gå knepigt.
Motorn går kanon men lådan ligger i "Getreibe Programm"
Imellan styrbox och abs box innanför motorstyr.reläet och bränsle,reläet så sitter ett kontaktstycke,längst in mot motorn..På min gamla kabelhärva sitter en kontakt som passar ej på den som sitter på 535:an,frågan är vad kontakten används till(vill ej börja riva isär ifall det ej har något med aut-lådan att göra)
Visa användare
103
bmwberra
535i-98
520i Touring-93
Fel kabelstam!!!
Bytte till den gamla och bilen går som en klocka,massa växlar och kickdown och grejjer!!!
Jippieyey!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.