|
|
|
|---|---|
|
Det diskuteras mycket om det ger någon effekt med chip! Skulle inte AUTOPOWER kunna genomföra ett före & efter test på de vanligaste motorerna? Tilsammans med sponsorer & lite insammling från intresserade medlemmar skulle man väl kunna finansiera detta. Någon seriös chipfirma skulle väl va intresserad av att ställa upp (eller kanske inte), Några medlemmar som funderar på att chippa sin bil får chansen till ett bra pris & får då dessutom bilen bromsad! | |
| Låter som en mycket bra idé. Hoppas du får gehör! | |
|
Länk ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
J.Dredd: Jo, jag har naturligtvis läst reportaget, Men det alla vill veta är hur många hästar & gärna även hur vridmomentkurvan ser ut före & efter. Vid detta test hade vi dessutom fått svart på vitt hur många Hk de olika motorerna lämnar. Det sägs ju att vissa modeller är nedspacade. |
|
|
Kollade lite snabbt vad det skulle kosta att mäta effeckten. På Länk skulle det kosta 1150 Kr. Bara ett exempel, men det var billigare än jag trodde. |
|
_WmB_ |
JONTEP: skulle va kul att se angående luftfilter ochså. |
|
tjena grabbar har sportluftfilter och sportavgas ska chippa snart med qwanrström får se då hur det blir. 325:an känns ju slö upp till 2200 varv tycker jag sen bär det åt som fan. //Divan |
|
| Divan: knappast att 325 börjar ge redan vid 2200 en 328 ger ju inget före 3 och den ska ju ha lite mer vrid på låga varv | |
|
Tja Det vore jävligt roligt. 325 ger inget före 3500!!!! |
|
| 325ans knuff kommer vid 4 =) eller puckel som en del säger :P | |
|
Det har gjorts en del oberoende bromsningar före och efter chip osv. Problemet är att på vissa motorer så gör det skillnad och på vissa gör det ingen skillnad. Tex bilsports kadett fick väl en massa extra effekt med chip o avgas (ingen koll på vem som utförde mätningen). Performance bmw har gjort ett par tester och i ett test så fick en bmw 1,8liters (140hk) motor chip, filter o avgas. Tror det gav 4 hk extra. Så vilken slutsats kan man dra egentligen? Förmodligen ingen alls. Lotteri-inspektionen nästa. En original 325a har väl ingen puckel, den är bara mindre trött vid 4000rpm... 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
| min förra 325 e36a hade det vad jag upplevde... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.