AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.318

Färsäljning av E46 Touring - väntar folk på E90 Touring?

Sida 1 av 2
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Jag har annonser ute överallt på min E46 Touring, och jag har satt ett pris som är bland de absolut lägsta jag kan hitta på motsvarande svensksålda bilar, men ändå så händer det inte ett smack!
Vad tror ni om det att E90 Touring kommer snart - "håller folk på sig" och spekulerar i lägre priser på E46-Touring, eller är det bara så att sommar är dödtid att sälja en bil på?

Jag tycker att min annons ser bra ut (om jag får säja det själv - detaljerad, rakt och ärligt på sak, inget tjafs med lägsta-pris).

Länk

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Begbilsmarknaden är ENORM just nu, det verkar som om halva Sverige försöker sälja sina bilar - där har du skälet till att det är svårt att sälja, din annons drunknar i utbudet.

Din annons på Blocket kom in igår, men du kanske har förnyat den nyligen?

Mvh
Enorm bilmarknad - utan tvekan. Kolla hur många annonser det finns på Blocket om man bara söker på BMW. Flera nya sidor varje dag. Lägg därtill att bilhandlarna börjar konkurera på allvar. Har nästan aldrig köpt hos handlare, men nästa gång kanske. De tar byte (uselt betalt, men ändå..) och ger en bra finansiering- men framför allt: Du får garanti. En kvinnlig arbetskamrat köpte en beg. Mitsubishi Space Star på Bilia. Hon köpte den billigare än flera privatannonser, fick ett års funktionsgaranti på bl.a ac:n och finansierade bilen till 2,95 % ränta!!
Som privatperson erbjuder Du ingen finansiering och ger bara sedvanlig RH-garanti (runt hörnet..)
Klart att man måste ligga bra mycket lägre än handlarna..

Dina annonser verkar annars bra. Antar dock att frånvaron av sportstolar ( om Du nu inte har sådana) är ett kraftigt minus.
Verkar som nästan alla Auto-powermänniskor kräver sportstolar i sina bilar..

li
1.959
liste
535i -89
Bra annons med länk till sida med fler bilder. Allt är bra förutom avslutningen som skrämmer bort en del.

"Priset är satt lågt, FAST och inte förhandlingsbart = har du inte pengarna ringer du på någon annan bil istället."
Folk vill kunna pruta 5.000 för att känna att de gjort en bra affär, oavsett vad priset är. Så är det bara.

"Inga byten och inga bilförmedlare - jag byter inte heller bort bilen mot äkta mattor, 'värdepapper' eller guldtackor..."
Kan tolkas som rasistiskt i vårt överkänsliga samhälle. "Inga byten, inga bilförmedlare" räcker bra, tycker jag.

Lycka till med försäljningen! :)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Frågan är hur priset är? Tycker inte att det är sååå lågt. Tror mer på ett pris kring 140-150 vid privat försäljning.

Mr C
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Tack för tipsen - har "mildrat" annonstexten lite, så man får väl räkna med lite gallring när det ringer då istället..

Om man är beredd att ta en smäll ekonomiskt och sälja bilen till någon som köper in bilar, finns det någon som har tips på en bra sådan firma i södra Sverige?
Den nya bilen kan inte hämtas förrän den gamla sålts....

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller helt med liste. Att inte lämna något diskussionsutrymme om priset är nog lite otaktiskt. Du behöver inte gå med på skambud men låt köparen pruta några tusenlappar för sakens skull.

Tror som Mr C att priset är något högt.

Lycka till!
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tror som övriga. Ett slutpris på 140' - 155' om du vill ha iväg bilen snabbt annars är det bara att vänta ut rätt köpare eller byta in den hos handlaren (till ett troligtvis ännu lägre pris).
Annonsen är annars bra men håller med liste ang sista stycket i texten.

Lycka till med försäljningen.

/Rickard
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Priset känns inte särskilt lågt samt att dina kommentarer kan skrämma bort folk.

Nu börjar semesterperioden och då blir det nog ännu svårare att sälja.
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Har ändrat på texten lite, men Blocket har inte uppdaterat annonsen ännu...

Så här tycker jag om din annons. Det gäller att fånga intresset hos köparen, det finns många bilar att bläddra på och din annons kanske får en till ett par sekunders tittande. Bilden är inte tillräckligt lockande, lite oskarp. Texten är på tok för lång, man hinner tappa intresse. Priset är lite högt, skulle sänka den till 149 om du vill sälja den "snabbt". Men vad vet jag...
Denna bild är mycket bättre: Länk
Priset är väl hyfsat ok även om det inte är extremt billigt.
Bilen ser ju bra ut och sevnsksålt med låga mil är ju alltid bra.
Håller med några ovan att det är ett stort minus om den skanar sportstolar. Det är nog det enda som måste finna i en bil förutom klima för att det ska vara intressant för mig personligen. Verkar inte vara ensam om det om man kikar runt i trådar här på forumet.

Sen tror jag många hoppar över annonser där det står att "priset står fast" . Såg att du ändrat i annonsen vilket är bra. Även om det skulle komma nån och hårdpruta på bilen tror jag ändå du får mer än om du skulle sälja till nån av dom som köper in bilar av privarpersoner för att sedan sälja med förtjänst.

Sen måste du nog ha is i magen och vänta några veckor innan du får panik och slumpar iväg den. Det är svårt att sälja bilar nu och det tar tid.
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Tack för alla bra tips - det finns faktiskt en spekulant på gång redan som skall kika i kväll och det hjälpte nog att "tona ner" lite i annonsen.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Just nu är det bra tid att köpa bil. Marknaden tvärdör efter midsommar och vill man ha sålt snabbt får man vara beredd att gå ner i pris.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Tretretti: "-Marknaden tvärdör efter midsommar" ???

Knepigt, det har jag aldrig märkt iaf. Tvärtom tycker jag det verkar som minst lika många passar på att byta bil när dom har semester och lite tid över att kolla på bilar.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Pär:an: Har aldrig märkt detta heller, sålde tvärtom min förra bil mitt under högsommaren när folk hade semester.

Tror inte folk "väntar" på e90 touring. Främst pga folk som köper nya bilar sällan är intresserade av begagnade. Och vänta på att E90 Touring ska komma ner i samma pris som e46 touring orkar förmodligen de flesta inte
Det finns för mkt bilar till salu, 108 000st på blocket just nu.
Har troligen inget somhelst med e46 vs e90 att göra att din BMW inte blir såld.
Sänk priset eller vänta.
På vad du ska vänta vet jag iof inte, för det lär knappast bli dyrare efter sommaren.
acey: Han menade nog att dom väntar på att E90 ska komma så att E 46 faller ännu mer i pris. Det är väl på sommaren man vill köpa ny bil inte speciellt roligt i nov kolsvart och snöslask.

mh Länk
M-Bilar i Västerås har rätt många fabriksnya 320 touring med mycket utrustning till ett bra pris som dom aldrig verkar bli av med. Folk väntar nog in E91 särskilt med tanke på att nuvarande touringen inte är så rymlig.

Keep your distance!
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Uppdatering - den första som kom och tittade på bilen köpte den - inte en krona i prut och inga diskussioner :-)

Gjorde bilen kliniskt ren innan besöket och presenterade ärligt och rakt bilen och all dess dokumentation = deal!
Har märkt gång efter gång att HUR man säljer har en avgörande betydelse - seriöst annons, bra foto och ingen bullshit säljer ofta en fin bil hyftsat snabbt.

Vilket betyder att jag nästa vecka kan hämta min E60!!!!!! :-D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.