AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.845

Lister på E46 ?

Ek
118
Ekis
320i -02
Har en fråga om E46 och dess lister på sidorna och fram/bak. På vissa bilar man ser är de lackade i bilens färg medans vissa har traditionella svarta lister oavsett bilens färg.

Är det vissa årsmodeller som har lackade eller har de själva lackat dem?

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Svarta lister kallas shadowline.

Chrome sitter väl original? Lister i bilens färg har jag aldrig sett bortsett från svarta och chromadebilar då...
Ek
118
Ekis
320i -02
Menar inte de runt rutorna... menar de mitt på dörrarna, alltså skyddslisterna.....
re
41
replica
328ci -00
Har för mig att det är bara coupe modellerna som har lackerade listor, sedane/touring har svart.
Kr
34
Krilleman
118d M-sport 2014
Är det svårt att ta lös dessa lister och lackera dem själv med en bra spruta?
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Har för mig att det beror på motoralternativ, inte kaross, har iaf svarta lackade lister på touringen..

Constrictor har rätt. De 6-cyl modellerna har handtag, lister och backspeglar i karossens färg, medan de 4-cyl har svarta oavsett karossfärg.
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
-tintin4fun
Har en e46 328 -98 o den hade lackade backspeglar o handtag dock ej lister. Men nu har den lackade lister runt om, o vilken skillnad.. snyggt enl. mej.

/M
To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
Murdock: har du någon bild på din bil, där man ser listerna ?

Min E46a har också allt lackat utom listerna...

///Tomten
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Tomten: Länk
så kan du se hur det blev. + att jag köpt klar glas blinkers nu.
Hur tycker du det ser ut? Komentera gärna!

/Micke
söören
jag tycker de ser illa ut med lackade lister som inte ska vara de.
coupé har lackade lister på dörrar och skärmar och inga på stötfångarhöljena.
sen om handtagen ska vara lackade ska dom vara skäta. dom svarta är knottriga ser inge bra ut om man lackar dom.

Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
söören: Kan hålla med om att listerna inte blev vad jag förväntade mej.. eftersom dom är lite "gropiga".. men om du kollar på bilderna så ser det nice ut, tycker ja iaf..
Murdock Fin bil! :)
Ho
1
Holm^
318i Touring -01
tintin4fun:
Din teori är alltså att en de 4-cyl bilarna har svarta backspeglar, lister och handtag? Vår E46 318i (00 MJ 01) har lackade handtag och backspeglar och den har ju es 4-cyl motor.
Coupe/cab har alla lackade lister.

Sedan/touring har svarta lister.

Alla har lackerade speglar. Det enda som i standard utförande är mer lackat på 6cyl än 4cyl är dörrhandtag, taklist, handtaget på bagage luckan och luftinsläppet på huven. Och det går att beställa till även på 4cyl bilar för 1400:-

/Johan

Min bil: Länk
HRE H&R ACS Arqray

Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Delerium*: Tackar så mycket, nu e det bara den lilla vingen/listen på bakluckan o nya fälgar som sen sen kanske man e nöjd.. :)
To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
Undrar hur mina lister hade sett ut i Estorilblått...
Får väl photoshopa och kolla.

///Tomten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.