AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
862

e34 535i startproblem

Hej!
bytte till mig en e34 535i 89:a för ca 3 veckor sedan.
vid ca 4tusen varv hackade den till men inte alltid.
bytte fördelarlocket för det hade visst en liten spricka vid ena skruven. allt var perfekt efter bytet. någon dag senare blev den svårstartad. man fick mala på starten lite längre men den gick igång men ojämnt på tomgång efter lite varvning gick den bra. sen blev det värre o värre. man fick mala på mer o batteriet tömdes nästan när den väl gick igång dog den batterilampan lös. malde på mer den starta men dör igen. maler o maler går igång o varvar lite snabbt o sen funkar det men tomgången är ojämn. varvar o lite o sen går den fint.

bytte tändstiften idag de gamla var svarta o 3 av dom var även lite sura. hittade även ett batteri som stog i garaget som jag laddade upp. la i allt o när jag skulle tända den så gick startmotorn runt riktigt fort o den tände direkt jämn tomgång o allt var perfekt. körde hem o parkara. när jag sedan skulle iväg efter ca 3h så fick jag problem. fick mala på startmotor o när den väl gick igång dog den o batterilampan lös. fick mala igen o lyckedes få liv i den o varvade lite sen kom jag iväg.

vad kan det vara? något med tändsystemet eller dålig generator eller dålig jord till generatorn?

snälla hjälp mig :(

ursäkta min stavning är rätt trött ska upp o jobba om någon timme. jippii

/Mvh Daniel
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
hade en 88 535 förut som åt stift den hade surat sönder lambdasonden bytte den sen funkade den klockrent ett tag sen började det igen visade sig att katalysatorn hade surat sönder avhjälptes snabbt med ett järnspett å en till lambdasond sen var problemet borta kan säkert vara nåt annat också men det var vad som var fel på min allt började efter jag lånade ut bilen till en kompis som råkade gasa när han skulle starta den så den vart sur

LilleSKUTT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.