AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.248

Vilka har i-bus (e39)

Har försökt att hitta någonstans där man kan se vilka modeller som har i-bus.
Har en e39, 523 touring, årsmodell 97. Har bara standardradio och tape så det ser väl mörkt ut kanske. Har ändå multi-ratt så då borde det väl vara förberett i alla fall.

Finns det någon chans att man ska kunna använda tape-delen för att trixa till en datorkoppling och använda displayen och knapparna från radioenheten?

/Rikard
Det bör finnas i-bus i bilen, förbinder multiratt, instrument, ljusmodul, radio mm. Det finns en del forum och diskussionsgrupper på nätet, bl.a "hack the ibus" på Yahoo.

FP
Jo, är medlem i gruppen och där finns mycket information om själva bussen men jag har inte lyckats hitta info om vilka som har i-bus förut att om man har cd-växlare så är det garanterat.

/Rikard
Är nästan 100% säker på att det finns ibus, lossade stereon och hittade den gul-vita kabeln som bör vara bussen.

/Rikard
Jepp, stämmer. Pin 7 är gul/vit (I-bus). Jag är nästan helt säker på att kabeln finns där även om stereon skulle vara av typ som inte använder bussen.

FP
Härligt, är det något jag lärt mig här på forumet så är det att säger folke att det är så, så är det så!

Då är det bara att koppla in den bärbara datorn och börja exprimentera lite, kan knappt bärga mig.

/Rikard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.