|
|
|
|---|---|
bmw_zoran |
be3höver de byggas om mkt? |
|
Nopp har själv gjort så. |
|
| Mycket enkelt monterade själv in en 7.5" skärm där, byggde bara en ram runt om.. | |
|
Bilder ?! MVH TONY |
|
|
Mitt bygge ser ungefär ut som detta. Skillnaden är att jag har större skärm så ramen går utanför orginal "hålet". 7.5" skärm passar exakt där färdator/klocka/prylfack sitter. Länk |
|
bmw_zoran |
oki tack för snabba svar ,, inhandlar 7,5" |
|
Locke: Är också lite nyfiken på detta. Kan man ordna detta med så pass små modifieringar att man åerigen kan sätta dit färddatorn utan att förstör original ramen på något vis? Är lite fundersam på vinkeln på skärmen. Den känns inte optimal om man, som passagerare, ska titta på film eller likn. Är det något du har tänkt på? bmw_zoran: Jag har strul med min färddator checkkontrollen funkar nämligen ej, men jag tror att jag vet hur man löser det men jag behöver ett "värde" som finns i Färddatorn och efterssom du har samma bil om jag så tänkte jag bara kolla om du möjligen skulle kunna ta fram det värdet år mig=) Du gör såhär: Håller in knapparna 1000+10 samtidigt Väljer sedan meny 19 genom sifferknapparna samt set/res Knappen, adderar dagen med månaden(idag 03-01 blir 04) nu är datorn upplåst, välj meny 11. kolla EINHET1 respEINHET2 med 1000 och 100 knapparna RÖR EJ 1 OCH 10 knapparna dom ändrar värdena, gå ur med check eller set/res knappen. Vore toppen om du har tid/lust att kolla detta! |
|
|
jacobrudenstam//Jag fick hjälp att plasta en ram runt skärmen så jag tog bort alla fack och tryckte dit skärmen. Inget är förstört. Håller med dig om att läget inte är bra om man ska kolla på film men jag lirar mest musikvideos å liknande. Alternativ kan vara att koppla till en skärm som sitter i baksätet eller solskyddet. Alternativ 2 är att flytta kliman men då måste man köpa en 7" skärm för min fick inte plats där men då kommer den högre upp. |
|
|
Locke --> Okej, hur gick du till väga med plastningen? Det vore bra att ha ev sådan ram iaf, så att an kan återställa till original efters sig. Kan man flytta ner kliman till prylfacket? Jag har lam och sätes värmare, måste man ta bort dessa knappar med en 7" skärm eller får de plats? Bilen heter Uffe! |
|
|
jacobrudenstam//Jag fick som sagt hjälp med detta men ungefär så här gjorde min polare. Bygg först en fin och nätt trä ram som är större än hålet men pasar runt skärmen. Slipa den noga med sandpapper. Vi nitade sedan fast svart tunt tyg (typ nylon?) på ramen. Detta var vid 7.5" skärm den var nästan lika stor som hålet så ramen fick gå utanför hålet. Använd sedan båt plast gör en (lagom,en kopp) blandning, Plasta med pensel tänk på att plasten härdar rätt snabbt. Använd sedan kupevärmare så minskar du torktiden. När allt torkat slipa, testa så att skärmen passar bra vid behov plasta mer. Slipa och spackla måla i rätt kulör. Tänk på när/om du plastar skärmen i ett stycke så använd Formsläpp eller gladpack så fastnar inte skärmen i plasten. Hyffsad länkar: Länk Länk Knapparna ska sitta kvar men du behöver bara såga av den "läpp" som knapparna sitter på. Detta kommer inte vara något problem. Lycka till! |
|
|
Okej, tack för tipsen! Ska först se om jag hittar någon på powerbörsen först man måste ju inhandla lite mateial och ha gott om tid=) Bilen heter Uffe! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.