|
|
|
|---|---|
|
Vad står dessa siffror för exakt???? Man fattar ju NADA när det blinkar olika kilometrar osv. så vad står allt för? någon som vet? jag har en -93:ans 320 Vanos King of the road | |
|
Ingen aning om vad det står för, men jag funderade lite på att du utryckligen säger att det är Vanos på din 320, är det inte det på alla 320 93:or..?! www.malte-racing.com |
|
|
Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte.. vad står Vanos för? de jag vet är att Vanos har ett nytt varvregister samt 24v stämmer inte det? är det något mer? King of the road |
|
| Vanos = Variabla ventiltider beronde på varvtal | |
|
Carnal... Och det innebär vadå? King of the road |
|
|
Vanos varierar insugskammen på tidigare modeller, först senare kom "dubbel" VaNoS som även hanterar avgaskammen. Därför sitter "klumpen" på vänster (insugssidan) sida frampå motorn. Det finns 24v både med och utan Vanos. 24v motorn kom -91 utan Vanos, först -93 blev den utrustad med Vanos. Man kan se det på toppen/ventilkåpan: Vanosmotorn har en "klump" på vänster sida mot kylaren, annars ser man ingen skillnad på motorerna. www.malte-racing.com |
|
|
Tack så mycket.. då vet jag att min är en Vanos i alla fall.. :) de låter ju fränt "Vanos".. inte sant :) /Johan King of the road |
|
|
Jo Vanos låter rätt fränt faktiskt, man skulle haft en 93:a istället så hade man fått va me i Vanosgänget :) www.malte-racing.com |
|
Crusty |
Varför har inte fyran (316i,318i) Vanos? E det inte lönt på en sådan liten maskin eller? Tycker ändå att variabla varvtider skulle va bra på min bil....jag vill osså ha Vanos! Det låter bättre på nått vis...fråga mig inte varför. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.