|
|
|
|---|---|
|
Har problem med dåligt tryck i servon, trots att ja bytt servo pump. Särskilt på tomgång men är rätt ok när man kör o så, fast varningslampan för dåligt tryck lyser till o från.... Eller är d olika servon på e28? Någon som har några tips? -Edet Racing- | |
|
En liten tanke bara.. Vad använder du för servoolja? Såg den grön ut eller var det jag som såg fel? Kör på vanlig automatolja (röd) i min & det fungerar fint. Fast E28ns servo kanske inte är så känsligt för olja. mvh Johan. Länk |
|
|
ja kör lhm eller va den heter den gröna, de sa dom på bmw att ja skulle ha den. Bytte inte rem hjulet för när ja sa d till min svåger sa han att då snurrrar ju pumpen långsammare och ger mindre tryck. funderar på om d kan vara styrväxeln? -Edet Racing- |
|
|
Hmm.. Kör vanlig röd ATF i min. I instruktionsboken står det inget om LHM. Kan det vara oljan som gör det? Någon annan här som vet kanske? Styrväxeln är ju kanske en möjlighet, men den är tråååkig att byta. mvh Johan. Länk |
|
|
Länk mvh Johan. Länk |
|
|
Länk Hoppas länkarna ger något.. mvh Johan. Länk |
|
|
det är nog lite blandat i mitt system nu, svårt att veta vad man ska ha alla verka ju säga olika -Edet Racing- |
|
|
Japp lite rörigt verkar det ;) fast blandat verkar "minst" bra? mvh Johan. Länk |
|
|
han på ingesbil sa att d gick bra att blanda, men man kanske skulle byta all olja...verkar lite jobbigt bara -Edet Racing- |
|
|
Är du säker på att det inte är givaren som är kass? Har du full servoverkan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
bmw annvände 2 olika vätskor från fabrik röd resp grön och det står även på etiketen på behållaren vilken som är påfylld från fabriken. Och dom ska INTE blandas. Om det är blandat töm systemet osch renspola. Kolla så någon överlöpningsventil inte är kass /Pelle |
|
|
nä sevoverkan är dålig, särskilt på tomgång och när man svänger och bromsar samtidigt. var sitter överlöpningsventilerna? Eller är paket med "tryck bomben" och d? märkte nu att om ja har bilen avstängd och pumpar bromspedalen typ 20 gånger då svämmar det över i servo behållaren och rinner ut trots stängt lock.... -Edet Racing- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.