AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.235

Tokbillig 540 -01

Länk
Nyimport, 9000 kontrollerade mil och fullstämplad servicebok, alla varningsflaggor på en gång!
BVSA dessutom...
"nu måste gamla trotjänaren tyvärr säljas..."
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hehe, alla varningar man kan få...
bmw320cab
Fattar inte hur ni resonerar.????

Vad är det som säger att denna bilen är fifflad.?

Det kanske är något som gör att han måste sälja den snabbt för en billig peng.?

Hur skall man skriva en annons så att man inte blir anklagad för att tjäna pengar,skum bil..

Jag skall lägga ut min om någon vecka och vill gärna veta så att man slipper se sådana idiotiska trådar.!!!

OBS jag vet inget om denna bilen eller ägaren.
Endast 1 ägare på en importerad bil, låter i mina öron lite motsägelsefullt... såvida han inte bott i utlandet, köpt den ny där, och tagit hem den som flyttgods...
Men varför kontrollerar man då mätarställningen på BMW, om man haft den sedan den var ny...?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bilen är registrerad 050425 men ej påställd. På VV står det 0 ägare så den som köper den kommer att stå som ägare 1.

Bilen har varit ute på annons i stort sett sedan den togs in och med tanke på det låga priset och att den fortfarande finns kvar så är det nog något som inte stämmer.

___
//Ulf
kilroy
Samma bil som min morbror ringde på. Problemet var att bilens dokumentation fanns inte på plats i Sverige utan i Tyskland. Ägaren lovade återkomma till min morbror efter det att dokumentationen "kommit till rätta"...det är 4 veckor sen och han fortfarande inte hört av sig...Bilar med dokumentationen "kvarglömd" i Tyskland skall man vara försiktig med. Det behöver inte vara något skumt men nog får man lite dåliga vibbar...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var han och tittade på bilen eller var det bara telefonkontakt?

Verkar som den saknar skinn också, men en del tycker ju detta är en fördel...

___
//Ulf
kilroy
Programmer*Han tittade inte på bilen eftersom det saknades dokumentation. Killen som äger den sysslar uppenbarligen med privatimport av begagnade BMW från Tyskland. Inget fel i det iofs...men...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fick en bild på inredningen, ratten var utsliten så pass att skinnet var borta, fläckvis någon med sandpapper på händerna som ägt bilen.??

///MVH Hasso
Länk
kilroy
...vilket väl indikerar att bilen har fler mil på mätaren än som uppgivits...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

Eller galopperande handsvett...
ErikNilsson
...eller att de kanske har monterat en ratt som har rattats över 30.000 mil!? ;)

/Erik
... för att airbagen utlöste på den gamla ratten... ;-)
Men köp en ny ratt då och gör ett m-test. Det är fortfarande ett lågt pris.
kilroy
Om priset är lågt eller inte avgörs ju av hur mycket bilen har gått...och det vet vi ju inte oavsett hur många rattar man byter...Ett M-test säger en hel del om bilens skick men någon slutgiltig mätarställning brukar dom väl inte presentera mig veterligt?Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Om lädret från ratten nästan är bortnött är det sällan det enda som är slitet på bilen....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.