AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.730

Varför går min 735 ryckigt och drar mycket bensin?

Nr
8
Nr27
E46 318i -99
Symptom: Mycket hög bränsleförbrukning i lägre hastigheter (stadskörning). Ryckig gång på tomgång (hela bilen skakar), svarar ibland dåligt på gaspådrag på låga varv. Startmotorn måste gå många varv innan den går igång. Har kollat tomgångsluftens stabiliseringsventil och värderna är bra. Har även kollat luftfiltret och det var fint. Stiften är nyligen bytta.

Någon som har något tips på vad det kan vara? Kan det finnas flera orsaker?
det där tyder klart o tydligt på läckage
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det ryckiga gången kan bero på för dåliga tändspole eller tändstift...bl.a

------
Länk
Länk
Ik
223
Ika
525i -88
Fick nåt hjärnspöke nu när ni började prata om det där. Nu känns det som min bil rycker helt plötsligt bara för att jag känner efter. Och startmotorn får ofta snurra fler varv än vad som tordes vara normalt. Iaf när bilen är varm och skall startas.
Och bensin drar den ju alltid.

Ibland kan jag få för mig att den drar mkt mer än normalt då alla här på forumet stoltserar med 1.2-1.3l stadskörning.
Såna fantasisiffror skulle ju göra att man skulle kunna tänka sig att ha kvar bilen med dessa bensinpriser.
Min förbrukning ligger snarare på 1.5-1.6 blandad körning med nyrenoverad topp. Har dock 235:or på så det rullar kanske lite sämre än original.

Finns det nåt vanligt fel som ni pratar om tex tjuvluft nånstans som man bör kolla?
Kan ju som sagt bara ha fått för mig att den rycker och så men på höga varv är det nästan som att den vill till att tappa en skvätt energi. Nyrenoverad topp med allt nytt i som sagt och nya stift. Tändkablar har väl knappast med förbr. att göra?

Min kärra Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.