AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.321

Det pyser väldigt mycket om motorn. Vad kan det vara?

*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
hej jag undrar om det är nån som har haft det så som jag på min e34a.. när motorn går så låter det som det pysser som bara den i från motorn. så jag prova att byta insugspakningarna i dag men det blev inte bättre med det. är det nån som kan sej veta vad det kan vara.. jag börjar att bli lite sur på det ljudet nu.. jag skulle vara tack sam för svar. mvh john

JR
kennie_535
jag kanske haft samma problem men skulle va mycke enklare att höra själva motor ljudet och höra själv vad det kan komma från
har du möjlighet att filma eller bara spela in ljud?
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
kennie_535 jag ska se vad jag kan göra i morgon om man kan filma det eller spela in ljudet

JR
jag har samma fenomen på min e34. hittade du nån lösning till din bil kennie?
bilen går inte så bra på tomgång heller, men ute på vägen hur bra som helst.
Låter som om den drar tjuvluft någonstans, kolla efter sprickor i insugsbälgen eller i slangarna.
kennie_535
kan vara vakumslangen som sitter o insugsgummit mellan insug och luftmängdsmätaren på den sidan som är framåt mot framlyktorna på undersidan av slangen som går från insugsgummit ner i ventilkåpan
det kan också vara tomgångsmotorn ta låss den och häll i t-röd och vrid den så att den öpnar och stänger så att t-röden kommer åt överallt sen häll ut t-röden den lär ba svart färgad och sen spruta i 5-56 i båda hålen går den bättre så kan de bero på den eller så kan det vara vidare problem som jag har och inte löst än
kennie_535
om ni bor i närheten av sthlm skulle jag kunna ta en titt på din bil. det är ju lättare att höra pilla och se på plats
tack för tipsen, ska kolla upp det.
(bor i skåne)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.