|
Sida 8 av 29
|
|
|---|---|
| Vaddå fastsällt att det blir turbo?!?!? Fortfarande bara rykten, alltihop! Kom ihåg att ryktet att BMW skulle börja tillverka framhjulsdrivna bilar har stått i motorpressen med jämna mellanrum sedan 80-talet, hela 90-talet, och nästan fram till våra dagar.......... | |
|
Det är ju vara ett rykte att den kommer V8 i nästa M3 också. Flåklypa |
|
|
Värdelöst med turbo i BMW tycker jag :( MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Beppo Att det kommer turbo i 335 är inget rykte längre utan det är bekräfrat av säljare som fått informationen av bmw. Sen att vissa inte tror på det först det står på bmw:s hemsida är en annan sak. Turbon kommer under kvartal 2 eller 3 2006 som jag skrev tidigare, alltså mot våren sommaren -06 |
|
|
Jaja, nu kommer det chippas lite iaf. Slipper folk bli sura när de blir ifrånåkta av en S60 T5 :) |
|
| Flera säljare jag har pratat med hävdar lika bestämt att det INTE kommer någon turbo! Att vissa ur säljkåren vill göra gällande att tubo är på g får stå för dom. I mina och många andras ögon anses inte detta som ett bekräftande. | |
|
Angående rykten kontra verklig information så håller jag med Beppo. Mvh, Kalle |
|
|
Hade hellre sett vanliga sugmotorer men om man nu ska ha överladdning så kan man väl använda kompressor? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Beppo Visst är det så att inte alla säljare håller sig uppdaterade och så missar dom sådan info. Konstigt annars att dom säljare jag pratat med till och med fått info om när den kommer att lanseras, men dom har väl bara kokat ihop allting. Jag var med när en säljare ringde till BMW solna för att kolla om det skulle komma fyrhjulsdrift till turbon men det visste dom inte ännu, men det kanske var en konspiration för att lura i mig att det skulle komma turbo. Den som väntar får se |
|
|
Som vi sagt förrut så kommer det säkert en 335i och den kan mkt väl ha ett releasedatum som säljarna vet om. Men specarna behöver inte säljarna ha, och därmed vet de ej om det skall komma turbo eller ej. När jag frågade när z4m skulle komma isamband med premiären av z4 så svarade alla säljarna "inom ett år", och detta sades även på bilmässan i älvsjö.... |
|
| Varför kompressor? | |
| Både vissa säljare och diverse tidningar samt "spionbilder" pekar på att det kommer en turbo. Nej helt säkert är det inte därav benämningen "mer eller mindre fastställt". Jag har valt att tro på det och kanske kommer bli besviken framöver om det visar sig vara falskt... Sen att alla säljare inte har informationen är väl ganska självklart men det faktum att vissa tycks ha den talar ju iaf lite för att det faktiskt kommer en turbomodell. Vad skulle de ha för motiv att ljuga för kunder?! | |
|
Beppo Det säljarna sagt till mig och som dom påstår att dom är säkra på är just att den kommer med turbo. Men som sagt det spelar ingen roll om du inte tror på vad jag säger utan det får visa sig i sin om tid |
|
|
Jag skulle aldrig stå ut med kompressorvinandet, verkligen inte BMW-klass.. Keep Your Distance! |
|
| Vi får väl se hur det blir. Jag förstår dock inte vitsen med att släppa turboladdade motorer nu. Varför gjorde man då inte det förrut då man faktiskt har turboladdat v8:or för bentleys räkning, innan vw köpte bentley! Då hade man lätt kunnat använda dessa turbo v8:or i övriga modellprogrammet också då de redan producerades. Speciellt som bentleys kunder verkade föredra den gamla 6.75 liters turbomotorn framför den med turbo försedda 4.4 liters bmw v8:an, härstammandes från 540/740/840. | |
|
335i turbo hit eller dit, bekräftat eller inte, vi får väl se som sagt.. MEN, är det någon som VET om det är bekräftat om en 335d än? antar iofs att sannolikheten är större eftersom den motorn redan finns. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tarzan325 Ja det kommer även 335d, den kommer kvartal 2 eller 3 den med. Troligtvis kommer den inte med fyrhjulsdrift (dock inte säker). Jag funderade på att vänta och beställa en 335xd men då jag inte kunde få ett klart ja på om den skulle komma med fyrhjulsdrift så ville jag inte vänta utan beställde en 330xd. Troligtvis så blir det som med 535d att den inte går att få som xd. Men du lär väl inte tro mer på mina uppgifter nu så det är bara att vänta och se tills den finns med i modellprogramet på bmw:s hemsida |
|
|
jag tror ingenting, jag hoppas! Synd om det inte kommer en 335xd. hade sett fram emot en sådan som begagnad bil om en 3-4 år... Klarar de inte att bygga fyrhjuldrifter som klarar 560 Nm kanske? blir ju 640Nm med KCR.. Mumma! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
tarzan Tycker också det vore synd om den inte kommer som 335xd. Fast nu när jag redan beställt bil i tron att den inte kommer som xd så hoppas jag nästan att den inte gör det, jag kommer ångra mig så mycket annars att jag inte väntade med beställningen ;-) 335d med KCR kommer nog gå likvärdigt med dagens M3. Jag körde mot en polare som hade en 535d och jag drog ifrån 0-200 men från 200-270 gick vi precis jämnt. |
|
| kan tillägga att han inte hade kcr i sin vid det tillfället | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.