|
Sida 28 av 29
|
|
|---|---|
| Idag vart det officielt!! | |
|
Då ska det bli intressant att se på när alla som inte trott på detta med dubbelturbo ska äta upp sina hattar /Fredrik Swärd |
|
| Väldigt tyst i denna tråd nu, undra varför? ;-) | |
| Det vore väldigt tråkigt om det inte blir en offentlig hattätarmåltid. Den har jag sett fram emot i flera månader. | |
|
I told you so! |
|
|
Ja nu är nästa anhalt att få sen den i verkligheten. Sen att få provköra den nya motorn (335). Tror den kommer bli grym med ett eventuellt M-paket framöver. Skulle vara kul att få någon kommentar från nej-sägarna. Speciellt kanske från någon som sa "att om man tror BMW lanserar turbo så förstår man ingenting om BMW"... |
|
| vart hittar ni den officiella tråden??? | |
| www.bmw.com | |
|
Dom är märkvärdigt tysta dom som inte trodde på en biturbo i en bensinare från BMW... Keep Your Distance! |
|
| Läst igenom tråden idag för första gången, kul att vissa är så säkra på sitt BMW och vet allt. :) | |
|
Jag minns inte om det var denna tråden eller någon av dom andra trådarna beträffade bensin-motor BMW kontra turbo. Men när jag påtalade vilken fantastisk kombination en BMW 330i skulle bli med överladdning så blev jag hånad, häcklad, utbuad osv. Vissa kallade mig för de mest kontroversiella saker samtidigt som man minsann provkört en SAAB 900 från 82 med turbo och det var ju bara ketchup-effekt och dåligt bottendrag. Samma personer (ska inte nämna någon vid namn) har lyst med sin frånvaro i denna tråd ett tag nu. Sitter man och skäms i skamvrån eller det kanske rent utav är så pinsamt att man lämnat AP? Sedan detta med "att om man tror BMW lanserar turbo så förstår man ingenting om BMW" som Kasier skrev. Det är väl snarare så idag "att om inte BMW-anhängarna förstår detta med turboladdning så vet dom inget om motorer". Jag kan nog ganska bestämt hävda att överladdning är här för att stanna. BMW's nya motor är bara början, det kommer att bli många modeller framöver med överladdning. Det är i princip bara fördelar med överladdning, enda nackdelen är att aggregatet och intercoolern samt lite småprylar runt omkring gör att produktionskostnaden blir lite dyrare. Men samtidigt så sparar man bränsle samt att man kan plocka ut bra mycket med effekt ur små utrymmesbesparande motorer. |
|
|
För den som vill läsa mera om Bmw nya teknik rek att köpa DN 2006-04-29 sidan 2 i Motor-delen. I artiklen är det en kort interjuv med Hans Ratheber. Sen lite smått och gott om framtidesn bränsle system och hur bmw ser på s.k fullhybrider. |
|
| Här är artikeln med Hans Rathgeber ---> Länk Och så mycket bränslesnålare har BMW 3-serien blivit på femton år ---> Länk Det ser ut att bli överladdat för hela slanten framöver!!! ;) | |
| Vad hände med hattätarna? | |
|
Magont...? ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
| Kan inte låta bli att väcka denna tråd. Som sagt, vad hände med hattätarna? Ni som tyckte usch och fy och blä om turbo.. Skrämmande. | |
|
Har redan ätit upp min hatt (var tvungen att köpa en efter som jag inte ägde någon) samt dokumenterat det på film. Dock åt hunden upp filmen... :-) Måste tillstå att BMW kommer rätt i tiden med tubo-6:an och motorn har blivit hyllad (jämförelser har gjorts av motorjournalisterna med sjävaste S54:an) i pressen. |
|
|
Jag har själv alltid varit för en bi-turbo bensinare i BMW, men det får inte bli för mycket turbomotorer. Det räcker gott med att den bara används i topp of the line modellerna. M-bilarna ska fortsätta med sugmotorer om jag får som jag vill. Keep Your Distance! |
|
| Håller helt med clubsport. Många olyckskorpar har ju nu fått för sig att alla BMWmotorer kommer få turbo. Det tror och hoppas jag inte. Skulle bli förvånad om M-bilarna framöver kommer med turbo. Enda risken som jag ser det är att modellen under (med turbo) blir snabbare än top-of-the-line modellen (via enkel chipptrimning). Just nu ligger BMW helt rätt och intresset för en ny motor har väl sällan varit så här stort! | |
| Ah de där attans hundarna :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.