AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
80.690

Nya 1- och 3-seriemodeller! 335i Turbo mm

Sida 26 av 29
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Kommer hattätningen att filmas och läggas upp på AP?
Tomas. Sant, det ser ut som en diesel med spridarrören men denna motor är ju direktinsprutad så rören kommer att finnas där på den här motorn också.

Flåklypa
jimmy/bmw
Håller med Flåklypa att den ser mer ut som en diesel motor. Så om de är de så får ni andra äta hattar :)
Länk
Notera att den ser ut(!) som en dieselmotor eftersom den verkar vara direktinsprutad. Det måste vara en bensinare, titta bara på till tändstiftshattarna...de svarta avlånga klumparna. En diesel har inga tändstift och glödstift är det inte.

Flåklypa
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Lägg ner snacket om dieselmotor, det står klart och tydligt bensin på alla bilder och i alla pressreleaser.
Affärsidé: Shellshock stress traumakliniken för BMW ägare med decenielång bensinturbo aversion. Ettapp 1: Titta på bilder av en BMW turbo från 1972 ---> Länk ;)Bonus Länk Länk
Bilderna från första länken ovan är en prototyp av vad som sedermera blev BMW M1. För att sedan utmynna i 2002 turbo. :)
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
PowerMac, fräck :D

Fast det känns endå som vissa behöver få en bensinturbo uppkörd någonstans innan de förstår att de haft fel hela tiden. Ursäkta uttrycket.
Aj, det där lät inget trevligt. Först äta upp en hatt för att sedan få en turbo "uppkörd någonstans". Nä, nu skall vi vara trevliga. :) BMW har en fin fin turbohistorik inte minst inom diselsegmentet. Att dom frångick bensinturbon var på grund av turbo-lag som knappast känns raffinerat eller premium, samt att tyska bilar skall klara av att gå på fullgas längre stäckor utan att bli överhttade och spy ut halva Ruhr ur avgasröret. Man mäter miljöutsläpp på fullgas i tyskland. MB var visst bäst för några år sedan läste jag någonstans. Andra betingelser än här i svedala m.a.o.
Så, nu är det BÅDE OFFICIELLT OCH OFFENTLIGT: Länk

Smaklig måltid, hattätarklubben! Hate to say I told you so ;)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Man lär så länge man lever! :-) Erkänner att jag hade fel, berodde dock inte på nåt turbohat.

Chiptrimmarna gnuggar händerna.

Återstår och se när de letar sig ner i någon bilmodell.
jimmy/bmw
När kommer den ut i handeln dreglar redan :)
Får väl äta upp hattan jag då ;) För jag trodde absolut inte att bmw med turbo motor men men!!
Visa användare
847
Subidius
750 -91

:)

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
Kan någon posta en sammanställning över vilka som skall käka hatt, så ska jag se om jag kan fixa gruppköp på plommonstop i malätet och mögligt gammalt tyg.

Herr bjoerck kan ju få dispens, och nöja sig med att äta upp den filtkeps jag förutsätter att han bär när han fiser runt i sin nyvunna MB-kärlek :-)

Själv ser jag endast framemot att få provköra underverket, tror det blir en ENORMT angenäm upplevelse!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Kalle Hansen, finns redan en sammanställning:

Länk
Tja, fortfarande ingen 335 Biturbo E90 som de talas så enormt hårt om i denna tråden :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
wendtan, man ska hålla det man lovar och säger/skriver!

men vi kan göra ett nytt vad om 335i om du vill. men då blir det EN TILL hatt till dig, om du har fel IGEN. :)
Haha, jag står fast vid att jag tycker att Bmw säljer sin själ till djävulen genom att börja överladda.
De tappar enligt mig en stor del av deras image och de väljer att överladda framförallt för att komma åt Mercedes och Audi kunder vilket jag tycker är lite lågt.

Jag kan absolut erkänna att jag har fel, och gör absolut så i detta fallet.

Nej, de blir troligtvis ingen Bmw som 2 sitsig leksak framöver,
Porsche är absolut ett intressantare kort, inte minst iochmed detta :)

Jag kör för övrigt själv redan överladdat och trivs med det :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
jimmy/bmw
ja nya m3:an kommer nog inte att sälja så bra om den har under 500hk iaf tror jag ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.