AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
80.696

Nya 1- och 3-seriemodeller! 335i Turbo mm

Sida 25 av 29
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Funkar för mig! är du säker PowerMac? Har tryckt uppdatera och tömt cachen, still there.
Hela AMS är nere för mig.

Kan inte upprätta en anslutning till servern på www.auto-motor-und-sport.de. Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en stund.

Skumt...
Funkar med en annan browser dock. Ännu skummare då det funkade nyss med Firefox. Brandväggstrubbel måhända.
Enligt AMS-artikeln så ska motorn INTE lanseras i E90, utan i en helt ny modellserie.

Nåja, AMS är inte precis kända för aina källkritiska artiklar... :(

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
"theoretisch in vielen BMW-Modellen vorstellbar. Allerdings werde das Aggregat in keinem Modell der aktuellen Modellpalette mehr zum Einsatz kommen"

Tolkar jag som att motorn kan i teorin dyka upp i vilken BMW modell som helst, men kommer inte att göra det i någon av existerande modellserier???
PowerMac,

Din tolkning är såvitt jag kan förstå korrekt.

Mvh,
Kalle
___
Men nya 3-serie coupe ses ju som en ny modell, räkna med att den kommer där. Sen skulle det inte förvåna mig om motorn dyker upp lite varstans efter ett tag. Men till en början e92 och kanske Z4-coupe!

Hur påverkar två små aggregat möjligheten till chiptrim? Är det lättare eller svårare att ta ut hög effekt från en sådan motor (jmf med ett större aggregat)?
Jag håller nog i hatten ett tag till! Som jag förstår så är det en ny motor som lanseras/visas upp. Det står inget om att den skall ploppa ner i E90 som en 335i vilket jag inte heller tror att den gör.

Betvivlar iofs. inte att den i såfall kommer i någon framtida BMW-modell. Spännande och se när och vilken modell om det nu kommer en turbobensinare!

Som Kalle skriver så är AMS, både tyska och svenska inte direkt kända för att kontrollera sina källor allt för mycket. Tills BMW kommer med en pressrelease så betraktar jag det som fiktion.
Bilder på skönheten:
Länk

Länk

Länk

Länk

Tested in E90:
80-120kmh in 6.3s (eg. 330i in 8.2s)
0-100kmh in 5.7s (eg. 330i in 6.3s)

Keep Your Distance!
Kan inte någon slänga upp en video-podcast över hattätningen, det vore för kul. :D Kan tänka mig bistå i ärendet i västra götalands regionen alt skåne trakten. Videokamera batterierna står på laddning... ;)
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Hehe, jag väntar att skriva min hatt-ätartråd tills riktiga pressreleasen är ute. Men då smäller det för alla kommentarer jag fått. Speciellt för han som tyckte jag skulle byta märke bara för att jag trodde att det skulle komma en turbo.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Kalle Hansen, vart fick du din tolkning ifrån dÅ?
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Länk
Min tolkning skiljer sig ju inte det minsta ifrån PowerMac's?

Mvh,
Kalle
___
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Fattas bara 4wd på detta koncept!
Med urkopplingsbar FWD!!!!! ;)

MVH Patrik
wowwe
Motorn kommer inte i befintliga modeler enligt BMW detta sades på BMW press releas club. Men vilken killer maskin om man nu skulle få för sig att trimma lite. Kanske är det därför BMW väljer att hålla igen effekten så man inte tappar kunder på motorstarkare alternativ
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Jag tycker det ser ut som en diesel. Eller vad är det för tunna rör man ser i ovankant på motorn på denna bild?
Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

På dom andra motorbilderna står det ju "ottomotor" vilket är bensinmotorn

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Kalle Hansen,

Sant, läste fel!
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
wowwe, självklart kommer inte den nya motorn i befintliga modeller utan i nya. Som ex 335i Sedan, 335i Coupe.. Alltså nya modeller, men inte nödvändigtvis nya bilar. Det står faktiskt att motorn kommer att utöka det befintliga motorprogrammet.

Thomas, Det är ingen dieselmotor, det står bensin över hela press-sidan samt i 2 st pressreleasar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.