|
Sida 2 av 29
|
|
|---|---|
|
Jädrar, om det blir dubbelturbo så kommer den att ha ett skönt bottenvrid, precis som Alpina B10 Bi-Turbo. Om den kommer in på BMW och man kan provköra den så måste man ju bara göra det. Undra hur accelerationen kommer att bli på den? Tänk i en 1-serie :) //Schnitzer |
|
| Åhh. 335d verkligen nåt att drömma om, kanske man har råd med en beggad sådan om ett par år! Micke via wap från Mellbystrand | |
| Nått måste dom hitta på med sömpillret i familjen. Snygg design och kul styrning räcker inte ända fram... | |
|
Baalzamon: Kompressor vinandet hör inte hemma i en BMW, var rätt enerverande i Mini Cooper S. Keep your distance! |
|
|
Turbo är på alla sätt bättre än kompressor. Mercas vinande kompressorfyror är inga höjdare, bespara oss liknande företeelser i BMW... Jag tror att 335i kan bli en riktigt spännande bil, framförallt oerhört underhållande!!! Men men, fortfarande endast rykten. Men de flesta rykten brukar ligga tämligen nära sanningen. Enligt Teknikens Värld vintertestade BMW en 3-serie med sexcylindrig bensinturbo i vintras. //chrille |
|
| Jasså, väsnar det så mycket att det blir störande? Jag har inte kört någon kompressorbil själv, men sugmotorkaraktären tilltalar mig en del. Men det är klart, med dubbelturbo så blir det ju nästan lika bra. | |
|
Tror jag kan ha postat samma sak med 335i för ungefär 2 årsen :o) Ska bli intressant att se om det stämmer eller ej. |
|
|
Ja undrar mer o mer om en framtida 335i faktiskt är överladdad överhuvudtaget. Om man jämför med resten av motorutbudet skulle ju en ökning till 3,5 liter vara tillräckligt för att trycka upp motorn till ca 300-330hk som nog är perfekt placering för att fylla hålet mellan 330i och M3... Jag har inget emot överladdat, men tycker personligen att naturally aspirated är mycket roligare och engagerande. Och jag tror BMWs hårda satsning på M5 motorn som icke överladdad motor visar att de tycker det samma när det gäller bensinare... /bfg |
|
|
Det kommer inte komma någon 335 eller 330 turbo från BMW. Det är Alpina som kommer med turbos i så fall. (eller någon annan) |
|
|
Det har varit på gång såpass länge att jag tror att det kommer en 335 Turbo, Gapet blir för stort mellan nya M3 och 330. Är BMW nöjda med turbo sexan så kommer den att släppas. Keep your distance! |
|
|
Jag anser inte att gapet är för stort. Det skall vara ett stort gap från en "vanlig" till en "M"! Det kommer ju bli helknasigt med 1 turbomodell i programmet. |
|
|
Det är därför jag inte tror på turbon, en vanlig, hederlig icke överladdad 3,5 liters sexa dock... 335i med ca 300 hk, perfekt för att toppa alla konkurrenter, och så kan M3 fortfarande vara i en klass för sig på 400hk+ /bfg |
|
|
En 3.5 liters valvetronic sexa, för att matcha mercas nya 3.5 liters 272 hk sexa (som är jävligt skön faktiskt, i o f s provade jag en E-klass, men kan tänka mig att den går rätt fint i en c-klass också.....) Runt 300 pollar borde bli lagom, torde ge en tillräckligt respektingivande prestanda, med 0-100 tider pa strax under 6 sek... |
|
|
335i med turbo är kanske ingen myt ändå....kolla bilderna.... Länk |
|
| EN 335 med turbo skulle vara trevligt.... hmm men är mkt tveksam faktiskt..... | |
|
Jag är också tveksam men man ställer sig ändå 3 frågor: Varför ha en laddtrycksmätare som är graderad med BAR-tryck och en massa utrustning kopplat till denna om det var en bil utan turbo? Varför har just denna E90 som testas dubbla utblås på var sida, när alla andra E90 har dem sittande på vänster sida enbart.... Varför sitter det en stor aluminiumklump (intercooler?) i fronten om bilen inte har turbo? |
|
|
turbodiesel? :o) |
|
|
Vore trevligt om det blir sanning. Hörde av en BMW-säljare att 323 sedan/touring inte kommer till sverige i första läget. Jag tror det är ett misstag, 323:an fyller ett gap mellan 320 och 325, speciellt tror jag dom kan bli populära som tjänstebilar. ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
acey: turbodiesel där rödmarkeringen börjar på 7000 varv då......Den börjar väl på 4500 på E46 diesel? |
|
|
Äntligen turbo i BMW! Nu är det bara en tidsfråga innan man åker bayerskt igen. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.