AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
80.664

Nya 1- och 3-seriemodeller! 335i Turbo mm

Sida 19 av 29
Haha vissa ser VERKLIGEN fram emot att ha rätt! Jag nöjer mig med att de äter en marsipanhatt (oavsett form) men jag vill gärna ha det på video! Och kanske ett offentligt erkännande här på forumet... Släng in en påtvingad prokörning framöver i nya 335 (turbo) Ci så är det fulländat!
På tisdag ska tydligen infon om 335 och coupen släppas.

Keep Your Distance!
da
24
dave_333
325td - 95a
1602a - 70a
Inga nyheter ännu, men det är ju nästan 2 timmar kvar innan onsdag.
Jaha, känns väl tveksamt om det kommer några nyheter innan jul...
I senaste TV finns några spionbilder på E90 coupé/cabrio. Inte ett ord om bensinturbo. Däremot lanseras 335d.

Jag misstänker att ryktet kring bensinturbon uppstått av 335d.
När har BMW haft ett modellnummer som enbart har funnits som disel? Det lär bli även en 335i bensinare...
PowerMac,

Det var nog det mest långsökta argumentet hittils, om du ursäktar :-)

Jag tror att 335i Turbo lanseras ungefär samtidigt som bjoeck tröttnat på sin nyinköpta MB :-)

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
PowerMac: Det kan mycket väl komma en bensinare som heter 335. Tror dock inte den är bestyckad med turboaggregat.

Förstår inte vad du menar med modellnummer? E90 coupé och cab släpps enligt TV som 320Ci (2.2l, 180 hk), 330Ci (3.0l, 258 hk), 320Cd (163 hk) och 335Cd (272 hk).

Senare kommer även en M3-version med V8 om fyraliter och 400 hk.

Ett tänkbart alternativ är att det dyker upp en 335Ci med runt 300 hästar. Jag ställer mig dock mycket skeptisk till turbo då BMW:s nuvarande motorer ej har turbo och att det inte skulle passa in i övriga motorpaletten.

Kalle: LOL!
bjoerck:
TV är inte den tillförlitligaste källan direkt.
Tror mer på killen på zatzy som har nån källa som säger att det kommer en 335 på 330 hk med dubbelturbo än på TV i detta fallet.

Tydligen så skulle infon släppas i tisdags men BMW gjorde nån form av återkallning av materialet. BMW trodde trots allt att dom skulle kunna släppa bilderna på coupen före årskiftet.

Keep Your Distance!
Jag tycker informationen från TV verkar trovärdig och ligger i linje med vad för modeller som initialt förväntas.
Den utersluter iofs. inte att modellprogrammet kompletteras med en 335i senare, dock tror jag inte det blit någon dubbelturbo.

Är det inte lite mystiskt att den "officiella" informationen plötsligt har dragits tillbaka?
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
bjoerck: Spelar ingen roll vad ni säger.. 335i turbo till E92 coupé kommer att komma. Det har tom min BMW-handlare sagt. Tro mig, ryktet kommer inte från någon 335d, det här är saker som kommer långt långt ifrån det.

Den officiella informationen har inte dragits tillbaka, det har inte funnits någon officiell information än!

Clubsport: killen från zatzy sitter bara och kopierar från ett tyskt bilsportforum från en kille som har kontakter.

"The E92 Coupe was shown in Munich along with the Z4 Coupe last night (Dec 20).

It was an exclusive BMW pre-Christmas gathering for business partners, representitives and editotrs. The PR (including general info and pics, stills from movie of both E92 and Z4 coupe) sent days ago was for the invited and was sent for the Dec 20 - the mistake in the PR was about 325i, because there will be 328i instead. So - no 325i, but 328i."

Informationen den 20 dec var alltså inte för någon av oss. 335i med dubbelturbo kommer i januari, tillsammans med E92-Coupé. Tro det eller ej..
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Ett litet tips:
De nya motorerna kommer ej att vara produktionsklara förän E46 Coupé är slutproducerad. Och det är 05/2006. Hint hint hint
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Ursäkta, nu skrev jag fel i förra inlägget. E46 M3 Coupé, ska det stå!
Här finns lite mer spekulation för de som är intresserade, mer eller mindre samma budskap som rightnow presenterat :)

Länk

Tycker det låter helt troligt att nya motorer introduceras för coupén, och en kombination typ 328 och 335 + någon motor med < 200hk låter rätt vettig. Dessa motorer kan sedan införas för övriga modeller efter något år.
rightnow:
Ok, bra att veta att han inte hade så bra kontakter iaf..

Keep Your Distance!
Så då kan man kanske anta att 325i/325xi sedan/touring kommer att ersättas av 328i/328xi framöver? Fast iofs så finns det ju gott om utrymme mellan 325i och 330i i prislistan...

MVH
Jag förstår inte logiken i det hela. Om BMW nu valt att producera en 335 med turbo varför gör de då inte om hela motorprogrammet? Ren logiskt borde den nya 328:n vara en 2.5-litersmaskin med dubbelturbo. Några sådana rykten florerar dock inte.

Jag tror fortfarande att 335 bensinturbo är ett rykte som uppstått av den snart presenterade 335d.

Det enda "bevis" som de som tror på 335 turbo har är ett rykte som verkar basera sig på en enda källa. Föga trovärdigt. Det är lätt att starta rykten som sedan blir sanningar på internet.

Hursomhelst är diskussionen intressant och det vore onekligen en sensation om BMW släpper en bensinturbo.

Turbo/överladdning kommer av miljösjäl. Frågan är bara när...
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
bjoerck: nej, nu har du faktiskt fel. En 335d kom senare än 335i nyheten. och "bevisen" som kommer från en enda källa är totalt felaktigt. jag har fått det bekräftat från 5-6 olika källor som alltid innan kommit med information om kommande bmw innan de blivit officiella. + alla tidningar som skrivit om detta (minst 20 st) + flera bmw-handlare, som knappast läser bmw-forum.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.