AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
80.682

Nya 1- och 3-seriemodeller! 335i Turbo mm

Sida 18 av 29
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Om det är för att piska AMG och audis s modeller som BMW börjar överladda, varför överladdar dom då en 330 och inte M5:an???
Mycket intressant fråga Beppo :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
wendtan: "Jag lovar äta upp min hatt om Bmw börjar med överladdade bensinare igen.". Jag tolkade det där som att du va ganska säker på att det aldrig någonsin kommer en. Inte att du faktiskt gillar att äta hattar, my bad ;)
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
beppo, för att en M5a är mycket större än en S4a, C-klass och Lexus IS ;)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Ja, men M3 då!!
Läs min tråd!

Länk

Sådär skrev jag för att jag var säker på att Bmw inte kommer överladda bensin motorer igen. Jag är inte mindre säker nu, men man skall aldrig säga aldrig :)

Om nu pressrelaesen kommer om 335 Turbo så får jag helt enkelt konstatera att jag trodde fel. Man kan inte alltid ha rätt :)

Länk
Tja, jag är fortfarande skeptisk till jag sett en pressrelease på BMW:s webb.

Som påpekat av några innan, så ser jag inte fördelarna med turbomatningen. Och som påpekat innan så sparkar man mer eller mindre undan benen på Alpina, även om Alpina använder sig av kompressortekninken så tappas lite av incitamentet att skaffa en Alpina.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
wendtan, nej det kan man inte, såklart! kommer inte hänga dig om du har fel heller, men en bild på en hatt kanske jag bidrar med :D men hur kan du inte bli mindre säker när det kommit så mycket information, från tidningar, handlare, andra personer? lite mindre säker borde du vara iaf :) yttepyttelite!

bones, vet inte om jag ser fördelarna heller, just nu är jag mest bara exhalterad till allt "det nya". väntar tills jag provkört den. och jag håller med dig om att de slår undan benen på alpina, men helt ärligt tror jag alpina får stå tillbaka lite i detta. alpina kommer nog hitta sätt att individualisera sig endå.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
HARM, har gjort det! Däremot finns det ingen 3.5 liters motor enligt källor.
Alpina får väl ändra lite på sig då kanske bli likt brabus. Mycket hk och avancerade lösningar på chassi, bromsar etc. Varför skulle det inte kunna finnas en tuningfirma bara för att BMW börjar med turbo?

Beppo: för att de piskar redan audis modeller (lite värre med mercorna)!

MS:
Du skämtar, var har du hört det nånstans?
Det vore riktigt dumt om dom avstod!

Keep Your Distance!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Anar förväntan i luften. Själv så är jag nyfiken men blir alltmer skeptisk till om det här är sant. Men, som sagt, det skall bli kul och se om det verkligen kommer någon intressant information i närtid ...
Jag tror att de som inte ser fördelarna med den ev.nya motorn kommer garanterat att göra det efter en provkörning. Som jag ser det är det endast responsen som kan bli sämre men det lider man mest av vid bankörning, resten kommer att vara bättre.

Flåklypa
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det kan nog vara som du skriver Flåklypa, men för mig är den allra största fördelen med en BMW turbomotor att jag för första gången i mitt liv kan få chansen att se några personer käka upp sina hattar.
Sedan ska vi nog inte utesluta att BMW får till en bra respons. Jag tror inte en motor med dålig respons lämnar fabriken.
Att jag missat fördelarna med turbo är nog ingen större risk :)

Jag har numera lokaliserat ett bageri som gör marzipan hattar på beställning :) Skall de stå något önskvärt på den?

Den här pressreleasen kan väl ta veckor eller månader om det vill sig illa misstänker jag.

Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Wendtan, en marzipanhatt är ingen hatt, utan en marzipangrej i form av en hatt. Isf får du köpa en stor nog att ha på huvudet, som faktiskt är en hatt och inge godis!
Hatt som hatt :)

Det är nog inga problem o få upp den på huvet skulle jag tro.

Inväntar med spänning detta pressmeddelande :)

Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Isf är en tårta i form av en bil, en bil. Men nej, det är ju en tårta!
Hatten kan gärna få bestå av Marsipan, men i så fall skall den vara i form av ett rejält plommonstop i fullformat för fullvuxna tjockskallar :-))) Var och en av hattätarna skall förtära vars en, på egen bekostnad. Alternativt kan pengar tas ur besserwisser-fonden :-)

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.