|
Sida 17 av 29
|
|
|---|---|
|
rightnow Det är ju som jag sa på sidan 5 i denna tråd. Jag fick då bekräftat av säljare på bmw att det ska komma en 335 bensinturbo under kvartal 2 eller 3 2006. Han ringde även till bmw solna för att kolla om den skulle komma med fyrhjulsdrift men det visste dom inte då. Men nästan ingen här trodde på det ;-) |
|
| ryk 330xi, det måste jag ha missat helt faktiskt! men nu har jag också fått det bekräftat iaf :D kommer ihåg första tråden jag skapade om turbo till BMW, shit, de va länge sen! | |
|
Fast hittade bara denna dock: Länk Way to go, acey! ;) |
|
|
Jag vill ju inte vara den som är den ;o) Ryktet är som sagt gammalt, allt vi kan göra nu är att vänta på den officiella press releasen. ______________________________________ Nyheter för bilvänner: www.bilfeber.se |
|
| Yeap! Tufft dock om ett sånt gammalt rykte stämmer. Vi får se! Mycket talar för att detta kommer hända, kanske mer än tvärt om. Men jag vågar inte riktigt tro på det 100% än. Nöjer mig med 80 :D | |
|
Tråden det länkas till ovan tar upp flera intressanta vinklingar bland annat av mig :) Ponera att det lanseras en 335 Ti med 3 liters Biturbo. Och att det sen följer mönstret och kommer några turbo motorer i programmet. Kommer Alpina fortsätta med att utveckla "Förädlade" Bmw bilar med överladdning? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Du menar om 335Ci blir verklighet med dubbelturbo? Mycket bra fråga. Den är ju framtagen tillsammans med Alpina sägs det. Men visst borde de väl fortsätta? | |
| wendtan tar upp en intressant punkt; Köpa en Alpina förlorar lite av charmen när BMW har också turbos i modellprogrammet. En chiptrimmad 335i? | |
|
Att sälja turbo Bmw modeller samt väldigt dyra diton med Alpina emblem och andra inredningar i kanske inte låter som världens bästa affärs idé eller vad tror du? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Alpina har kanske inte så mycket att säga till om när det gäller detta. Om BMW tar ännu större marknadsandelar och vinner lite fler hk-tävlingar, så kanske kundskaran på en "annorlunda bmw" aka alpina blir ännu fler endå? Med lite speciellt utseende, lite extra trimmade osv. | |
| Alpina har ju redan gjort D3an, det är ju en uppdatering på en bil redan med turbo :D | |
|
Clubsport: BMW kommer inte vara med på bilsalongen nästa år :( |
|
|
Ni är ute och cyklar. Den senaste Alpinan med bensinturbomotor var B10 BiTurbo E34! Numera använder Alpina radialkompressor! Ingen sådan konkurrens kommer mao att finnas. De som vill ha en Alpina kommer att köpa en, oavsett om BMW erbjuder en modell med likvärdig prestanda. Alpina är, som de själva har som slogan, Bilar för finsmakare! Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Rightnow: Jovisst, men jag skulle tro att deras största kundklientel skaffar bensinturbo modeller. Bmw är idag ett av bilvärldens starkaste varumärken, på vilket sätt menar du att om de lägger sig "på topp" i hk kriget så kommer Bmw ta ännu större marknadsdelar? Tycker du det är det som hänt med mercedes sen de började överladda? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
"Alpina har kanske inte så mycket att säga till om när det gäller detta" Är inte BMW majoritetsaktieägare i Alpina? Tror inte det ligger i BMW:s intresse att kapa benen på Alpina. En Alpina måste tillföra mer än blåa mätartavlor och alpina-stripes... |
|
|
Kalle har rätt, my bad. De använder uteslutande kompressor nuförtiden. Det är dock 2 olika sätt att överladda och jag tycker inte det utesluter konkurensen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan, det jag menar är att jag tror bmw förlorar en hel del kunder som köper AMG-bilar och Audi S-bilar för tillfället, just bara för hästkrafterna. Tror du inte? Bara vad jag tror, jag är inge proffs :) Men turbo hade jag rätt i iaf ;) (fast det återstår väl att se tills pressreleasen ;) | |
| bones: nej, tror faktiskt inte bmw bryr sig så jättemycket angående deras bilar när det gäller deras totala försäljningssiffror. Då får nog alpina flytta på sig. | |
|
Jag har aldrig påstått att det inte kan komma en Bmw bensin turbo igen. Det jag påstog då, och hävdar fortfarande är att det kommer sänka en del av imagen som Bmw har kring högpresterande Sugmotorer. Om man köper en bil enbart pga effekt så är varken AMG Mercorna/Audi S/RS bilarna särskilt kloka val. Möjligt att en del feta cigarr rökande direktörer i övre medel åldern resonerar så dock. Kanske är detta en marknad Bmw vill åt? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Inte särskilt kloka val skulle det stå.... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.