AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
80.686

Nya 1- och 3-seriemodeller! 335i Turbo mm

Sida 13 av 29
"Men om det blir en turbo, kan inte ni tre i hattätarklubben samlas för en gemensam måltid och filma den. Det skulle säkert bli en trevlig film att lägga upp på någon lämplig server. "

Med nöje :-) Var det nån som kände en lakritshattmakare?

Hade turbo varit aktuellt, så tror jag att den hade lanserats tillsammans med (Z4 Coupé) den faceliftade Z4 Roadsten där också ett antal "nya" motoralternativ lanserats.

Visst kan BMW turbo, men det är på dieselsidan - vilket har sina orsaker. Hur kul hade 535d varit utan dubbelturbon? Förmodligen lika rolig som en SL-buss
Johan Strömberg
Lika kul som en 530d. Läs på lite

mvh

johan
"Lika kul som en 530d. Läs på lite"

Läs på? Tog du åt dig?

Jag använde en liknelse för att åskådliggöra mitt synsätt. Jag påstod inte att 530d skulle vara tråkig. 535:ans lovrord i pressen är kopplat till dubbelturbon - journalisterna är lyriska över styrkan och smidigheten i motorn.
SL-bussar är mycket fulare. Här kommer ett meddelande till hattätarklubben. ---> Länk ;)
Om man tar bort dubbelturbon på 535d så blir det väl inte som 530d? Den har väl åtminstånde en turbo så det blir nog till att läsa på broschyrena johan ;-)

Själv har jag sett fram mot bensinturbosen som kommer till sommaren och jag gör det inte mindre nu när folk ska börja äta hattar :-) Det ska bli roligast att höra alla som varit negativa till bmw turbo vad dom säger efter dom provkört den. Jag TROR att ungefär hälften av dom som är negativa och inte har råd med en sådan kommer fortfarande efter provkörning säga att det var skit och att dom aldrig skulle köpa en sådan, men att det sedan beror på att dom inte har råd kommer aldrig fram och då kan dom spela lite förmer genom att rata turbon vidare. Sen tror jag andrahalvan kommer ändra uppfattning helt och tycka att dom kunde visst få till en turbobil som hade skön gång och lovorda bmw:s turbo. ;-)
OBS det här var ingen kritik riktad till nogon personligen

Tro ska man ju göra i kyrkan men den har jag gått ur så då gör jag det här istället ;-)

Medias info av BMW enligt en skribent på Länk

"335i with N54 I6 3.0L two-stage turbo" :-)
Jag skulle såklart tagit med hela citatet

"Presenting "performance without penalty": a 335i with N54 I6 3.0L two-stage turbo with [censored]HP, [censored]Nm, 0-100kmh in [censored]sec."
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hm, undra om de kommer flytta hela prissegmentet en bit mot miljonen? 550k+ för 335ci och närmare 700 för nya M3an?

acey
Jag har ingen aning men om jag ska till att gissa vilt så säger jag 450k-500k för en ren 335 sedan och 600k-650k för en ren M3.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
"Presenting "performance without penalty": a 335i with N54 I6 3.0L two-stage turbo with [censored]HP, [censored]Nm, 0-100kmh in [censored]sec."

En annan källa hävdar också att detta är informationen media fick precis. Men som de inte får trycka förän om 1 vecka. Egentligen skiter jag i Turbo, men fy fasen vad skoj det blir med alla hattätare som kommer få äta upp ett och annat! Speciell den där Mats....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den motorn i en Z4 Coupé hade varit klockrent!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ser nu att Z4 Coupé 3.0 ska kosta 406.000, dvs billigare än roadstern! Z4MCoupe kostar 557.000. 3.0an får anses som riktigt prisvärd :)

Nockenwelle, Be din kontakt att veva igång hattmaskinerna :D

Cool kille med läsk i hand... Hatten är din :D

MEN det som talar emot informationen som "ryk 330xi" presenterar är att motorfamiljen (6-cyl med Valvetronic) i E90/E91 heter N52, INTE N54! Antingen så skriver "källan" fel motorkod, eller så kommer turbomotorn att få en egen motorkod ELLER så är informationen båg :-)

Det lär vi märka inom någon vecka, spännande!

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag håller det för osannolikt att jag kommer att köpa en 335i, vare sig det rör sig om en 3.5-liters sugmotor eller en överladdad motor. BMW kommer högst troligt att förse den med en alltför fet prislapp för att den skall bli köpvärd i mina ögon. Trots det hoppas jag verkligen att det kommer en 335i med turbo. Hattbranschen har inte gått så bra som den borde och det vore verkligen roligt om vissa deltagare på autopowerforumet driver upp hattförsäljningen. Från att ha haft en lätt tveksam inställning till en turbomotor har jag svängt rejält. Det vore verkligen kul med en hattmåltid.
Parmesanostgratinerad filthatt med balsamvinägersås och mandelpotatis. Serveras med en Mouton Rothchild 1999.

ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Kalle Hansen, nej för att N54 är BMWs nya motorfamilj, med direkt bränsleinsprutning som kommer att lanseras samtidigt! (detta är säkra uppgifter)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, äter man upp en hatt tycker jag nog man förtjänar att få glädja sig åt en Ch. Mouton Rothschild. Om hattätarna lovar att samlas för sin måltid, och låter mig se på medan hela hattmåltiden avnjuts, så skulle jag kunna bidraga med vinet, förutsatt att jag också får ett glas (men ingen filthatt tack).
Kommer hattätandet att sändas via webkamera så vi alla kan få se på och njuta? ;-)

ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Eftersom de lovat att äta upp en hatt (ingen mat eller godis i form av en hatt, utan en riktig hatt) så är det väl automatiskt så att de ska kunna bevisa det. Ser fram emot en web-tv session nästa vecka! :)
Det vore kul om ja-sidan, alltså de som tror att 335i lanseras med en turbo-bensinare, lovar att äta hattar om det visar sig att 335i lanseras med en vanlig sugmotor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.