AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
80.666

Nya 1- och 3-seriemodeller! 335i Turbo mm

Sida 11 av 29
Har ni sett dessa bilder:

Länk

Kolla varvmätaren och tryckmätaren, tyder på en turboladdad bensinmotor :) I för sig kan BMW bara ha testat med turbo och slutligen kommit fram till att det ändå är sugmotor som regerar, eller rentav kört omkring med en tryckmätare för att lura eventuella spioner...
Lycka till med hattarna, grabbar, kommer att tänka på den här gamla klassikern: Länk :))))

Tryckmätare i kupén, dubbla utblås på vars en sida baktill, och uppenbarligen en intercooler bakom frontspoilern. Rätt tydliga tecken på Turbomotor...

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ha-ha! Underbart Kalle, en gammal höjdare!

Däremot vet jag inte vad jag skall säga om turbo ... jag vågar inte direkt ha någon uppfattning. Någon direkt motståndare till turbo är jag inte, men visst skulle det kännas lite konstigt med en bensinare med turbo till BMW. Men man vänjer sig säkert i så fall. Det står inte och faller med turbo.
Det är liksom inte första gången en BMW har turbo, och inte sista heller. Rent historisk sett så har bensinturbon plockats fram när inget annat lämpligt alternativ har funnits. Effektglappet mellan 330 och M3 kommer att bli för stort och något måste göras för överkomliga pengar. Och då kommer överladdning väl till pass. Frågan är väl hur BMW skall hindra att chippade 335 blir "lika" snabba som M3. Kanske två små aggregat som inte kan ladda så värst mycket och som ger en sugmotorliknande karaktär???
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
De rykten jag har hört säger en 3.0l biturbo i Europa och Asien samt en större sugmotor för USA

/Fredrik Swärd
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Sward: Det är vad jag också hört/sett.
Det låter rimligt att behålla 3.0 liters sexan för turbo laddning med en eller två snurror!
Med 335 liters volym så så borde glappet imellan M3 bli rimliga 115 hk enligt uppgifterna? 310 hk i 335 , 425 hk i M3.

Det jag inte fattar är varför europa ej får denna modell utan en turbo laddad
3.0 liters !?
Läste att bränslet i staterna inte än "klarar av" 3.0 turbo .
Men jag skulle hellre se än 3,5 liters sexa än turbo här i Europa.

"Z4 love it"
Spekulationer. Intressant dock med bilderna på tryckmätaren. När en turbobensinare senast lanserades var företaget i en helt annan ekonomisk situation. En 335i är ett logiskt alternativ för att minska glappet mellan 330i och M3. Personligen tvivlar jag på en turbo.
De dubbla utblåsen, ett på vardera sidan liknar Audi A4... kommer verkligen BMW göra likadant på en produktionsbil?

"Med 335 liters volym "

Oj, det blir ingen liten motor det :-)
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
SORRY!
Med 335 liter så borde nog motorn sitta i en oljetanker !

"Z4 love it"
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
överladdning ligger mig varmt om hjärtat så jag hoppas på en 3litare med snurra. att kombinera det ljuva konceptet med rak 6a och potentialen med överladdning är lysande.

Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Powermac: Ang att två agg inte kommer kunna ladda så mycket, så att den kan köra jämt eller snabbare än nya M3, om fallet är så, så tror jag att vissa kommer att byta dessa små snurror sakerna till större snurror, o då vet man ju vad som händer...
Kolla t.e.x. på strippen, när dom kör med överladdade BMW sugisar, helvete vad dom går, ta t.e.x. spjuven med sin E30 325TI, 9,79 på 402m, o en slutfart på en BRA bit över 200, varför man inte ser så många överladdade BMW idag tror jag har mycket med att besiktningen säger ifrån, men blir de överladdat orginal, så tror jag man definitivt kommer att se fler E:90:isar som går som faaan, OM nu detta rykte med 335ti är sant, vore kul tycker jag i alla fall!

hutz1975
Hutz1975: Viktigast för BMW är nog att man inte via några minuters arbete och ett par tusen kronor får "M3 prestanda" i sin 335:a. Om folk väljer att tokmodifiera med dasslocks turbos så är det en annan femma. Och det kan man aldrig påverka. Men jag antar att vi får se "klena" vexellådor och ett och annat ras...
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Bara för man har effekten i en 335i så är den inte snabbare än en M3. Ni vet, vägar svänger och ibland måste man stanna också! :)

E36 325i "CSL"
En 335i med sportchassie lär vara den ultimata kompromissen mellan sport och komfort i mina ögon.

Flåklypa
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag fattar fortfarande inte varför vissa envisas med att säga att det krävs en turbo bensinare för att skapa en mellanmodell mellan M3 och 330.

Jag tror på en 335 med 3.5 liters motor här - det skulle enkelt räcka till en motor på ca 300-310 hk och vara ett bra mothugg till all konkurrens på USA marknaden med 3.5 liters motorer (infiniti, lexus m fl).

Bilarna vi sett med turbo mätare och annat är troligen 335d med samma dubbel-turbo diesel som 535d.

/bfg
Med varvräknare upp till 7000 RPM? :)
Tror inte det kommer dyka upp nog bensinturbo från BMW:s sida.

BMW:s motorer är utsökta och uppfyller alla krav som finns i form av förbrukning, miljö, körglädje, effekt etcetera.

Att kunder väljer bort en BMW för att de inte har turbo tror jag inte heller på.

Hur ofta hörs frasen "Jag valde en Audi då BMW inte har någon turbofyra i programmet..."?

Om nya M3 får en effekt norr om 400 hk så kommer det säkert en 335 med sugmotor på 3,5 liter och med effekt kring 300 hästar
Du skall inte gå med i "äta upp hatten"-klubben bjoerck? :-)

Jag är beredd att äta upp min hatt om E90 får en modell som heter 335 och har dubbelturbo samt bensindrift.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag måste säga att ju fler som lovar att käka upp sin hatt desto mer börjar jag svänga över till att hoppas på en turboladdad bensinmotor i treserien.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.