AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
80.676

Nya 1- och 3-seriemodeller! 335i Turbo mm

Sida 10 av 29
Ja får väl ut o leta en lättsmält hatt om det nu letar sig in en överladdad bensinare i Bmws sortiment :)
Återigen, jag personligen tycker BMW förstör en del av sin image genom att göra så, men som den kloke Nocken påpekar, får de till gångkulturen så att man i princip inte märker att bilen är överladdad så spelar det mindre roll även för mig.

Jag gillar överladdning, vilket även visar sig i mitt kommande bilval.
Men jag tycker dock att en av de viktiga parametrar som "gjort" Bmw för mig som märke är just högpresterande sugmotorer.
Vi får väl vara överens om att överladdning isig är en "enklare" väg till effekt än sugmotoralternativet?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag skulle inte tacka nej till en 335 Coupe direkt!

Nu väntar jag bara på en förfrågan... ;)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Jag tycker inte det ar en katastrof om BMW borjar med turbo. Det viktiga tycker jag ar att det inte blir for manga modeller med overladdning. En eller tva tycker jag ar helt ok (fangar in den typen av kunder ocksa). Lite intressant ar val att bade audi och benz gar fran overladdning till sugmotorer, iaf for prestandavagnarna... Sa skulle det komma en M3 med turbo skulle det vara katastrof. Hade inte gillat om det kom en 4a med 200 turbohastar. Daremot en snal 4a med lite drygt 100 kusar och kanske en v8 (som det ju var tal om langre upp).

Ser forovrigt ocksa fram mot wendtans kommande middag :).
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, jag kör också helst en högpresterande sugmotor, men jag tror inte BMW kommer att överge det konceptet även om det letar sig in några turboladdade alternativ i modellprogrammet. Annars får man väl skaffa en Lotus Seven och trycka in en motor från en 1000cc sporthoj.
335 tii med lite modellspecifika sonderlack kulörer och M-Sportchassie samt en lite rejsigare attribut skulle jag gärna parkera på min uppfart. Turbo eller inte spelar mindre roll så länge BMW känslan är intakt. Någon plastinpackad svennerespirator blir väl ingen BMW kund glad av.
Plastinpackad blir den nog, det är dom ju redan idag.

Flåklypa
Plumber
wendtan:

Om det kommer uppgift från flera ÅF om 335turbo är det fortfarande ett rykte då`? Isf har BMW lagt ut det själva.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Pratade med en återförsäljare idag via email. Fick detta till svar, har inte bett om tillåtelse att citera så jag refererar bara.

Det kommer en Coupé på 3-serien våran 2006, då kommer också en 335i med +300 hk. M3 kommer våren 2007.
Jag kan annars tänka mig en 135d... ;)
Men, 335d skulle vara ett steg i rätt riktning. :D
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
335i, inte d!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Inte ett ord om turbo.... Vi får se om det är en turboladdad 3 liters eller en äkta 3.5 liters sugis!
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Nej, inte ett ord om turbo. Läste på ett annat forum också, där hade de fått information om att det va en 3.5 liters sugmotor, alltså ingen turbo!
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Turbo gillar vi ;-)
Tänk lite chips, avgas, spridare och ett annat aggregat. Sedan lägger man sig jämnsides med M5'orna på motorvägen och växlar ned på trean och åker ifrån dom med lite lätt rykande bakhjul. Manligt!
Under Q1 2007 kommer det en 325si Turbo. Med en tvärställd 2.5-liters V6:a samt med framhjulsdrift. Det överblivna utrymmet i motorrummet används till ett reservdäck eftersom Run Flat-teknologin ratats av så många kunder.

Chiptrimmarna gnuggar händerna!
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Och vad är källan till det där?
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Ha ha ha!
rightnow : ironi :-)

Finns inte en gnutta sanning i det jag skrev (hoppas jag).

Säger som wendtan; Jag äter upp min hatt om BMW släpper en turbo-bensinare. Det finns inget jag läst hittils som pekar på det.
Har också hört av försäljare att det kommer en 335 men utan turbo.

Keep Your Distance!
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Nya 335 kommer att ha en 3-liters sexa med dubbelturbo med sekventiell överladdning, liknande 535d. Dvs. två olika stora aggregat.
Länk
Bones: Vi får bilda en hatt ätarklubb :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.